Παράσταση διαμαρτυρίας από την Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών







Αντιπροσωπεία της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών στο Σύλλογο Δασκάλων Νηπιαγωγών Χαλκίδας κατέθεσαν ψήφισμα διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, σήμερα Τρίτη 28 Απριλίου 2020 Μέρα Πανελλαδικής Δράσης Σωματείων και Εργαζομένων, με καίριο αίτημα :
“Το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία να μην κατατεθεί στη Βουλή, να αποσυρθεί εδώ και τώρα! Όλοι σε θέση μάχης για να μην περάσουν οι κυβερνητικοί σχεδιασμοί!”
Ακολουθεί το ψήφισμα:

Εν μέσω πανδημίας, με κλειστά τα σχολεία και σε συνθήκες που αντικειμενικά περιορίζουν τη δυνατότητα συλλογικών διαδικασιών από την πλευρά των ΣΥΛΛΟΓΩΝ και των ΕΛΜΕ, του μαθητικού και φοιτητικού κινήματος, των οργανώσεων των γονιών, το Υπουργείο Παιδείας έδωσε στη διαβούλευση το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία, με σκοπό να ψηφιστεί άμεσα. Πρόκειται για απαράδεκτη και εχθρική ενέργεια ενάντια στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς, που δίνουν εδώ και μέρες τη μάχη για τη στήριξη των μαθητών, μέσα στις πρωτόγνωρες συνθήκες αναστολής λειτουργίας των σχολείων, χωρίς καμία ουσιαστική στήριξη από την πλευρά της κυβέρνησης.
Δεν είναι η πρώτη φορά που οι κυβερνήσεις προσπαθούν, «σαν τον κλέφτη», να ψηφίσουν αντιεκπαιδευτικά μέτρα. Η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ Πρωτοχρονιά ψήφισε τον νόμο για τους αναπληρωτές και Πάσχα τον νόμο για το Λύκειο. Η κυβέρνηση της Ν.Δ. κατακαλόκαιρο κατάργησε το Πανεπιστημιακό άσυλο. Αυτή τη φορά «σπάει το κοντέρ» της πολιτικής αθλιότητας. Αξιοποιεί την «κρίση του κορονοϊού» ως «ευκαιρία» για να υλοποιήσει τα σχέδιά της απέναντι στα μορφωτικά και εργασιακά μας δικαιώματα.
Αντί να λύσουν τα γιγάντια προβλήματα στον χώρο της Παιδείας, τα οποία διογκώθηκαν και από τις συνθήκες της πανδημίας, νομοθετούν βάζοντας παραπέρα εμπόδια στη μόρφωση των παιδιών, κάνοντας χειρότερο, πιο άδικο και ταξικό το σχολείο. Κανένα ουσιαστικό ζήτημα δε λύνουν, καμία από τις διεκδικήσεις του μάχιμου εκπαιδευτικού κόσμου δεν υλοποιούν. Όπως εύστοχα τόνισαν πολλοί ΣΥΛΛΟΓΟΙ και ΕΛΜΕ στις Συγκεντρώσεις Διαμαρτυρίας στις 2, στις 16 και στις 24 Απριλίου:
«Ο κορονοϊός απειλεί την υγεία μας, η κυβέρνηση τα μορφωτικά δικαιώματα»!!
Το νομοσχέδιο πρέπει να μείνει στα χαρτιά, να αποσυρθεί εδώ και τώρα γιατί:
ü  Εν μέσω πανδημίας και αναμένοντας το άνοιγμα των σχολείων προωθείται η αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη σε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο!! Αντί να πάρουν άμεσα μέτρα για τη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, για τη δημιουργία σύγχρονων και υγιεινών σχολικών τάξεων, προωθούν το στοίβαγμα μέχρι και 26 μαθητών σε αίθουσες κλουβιά και σε κοντέινερ. Απλά αίσχος! Για τα Γυμνάσια και Λύκεια ο ελάχιστος και ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα θα καθορίζεται με Υπουργικές Αποφάσεις, δηλαδή θα γίνεται λάστιχο!
ü  Η καθιέρωση του ελάχιστου αριθμού των 20 μαθητών ανά τάξη στα 7θέσια και πάνω Δημοτικά και των 16 στα διθέσια και πάνω Νηπιαγωγεία θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις τάξεων, σε υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών, σε απολύσεις αναπληρωτών και φυσικά θα χειροτερεύσει την εκπαιδευτική διαδικασία.
ü  Υψώνει νέους ταξικούς φραγμούς, θέτει νέα εμπόδια στην προσπάθεια των μαθητών να μορφωθούν, να περάσουν στα Πανεπιστήμια. Διατηρεί το Λύκειο – εξεταστικό κέντρο του Γαβρόγλου, το ενισχύει και προχωράει σε ακόμα πιο βαθιές και αντιδραστικές αλλαγές. Εισάγει την Τράπεζα Θεμάτων από την Α΄ Λυκείου για τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ. Επαναφέρει τις Ομάδες Προσανατολισμού στη Β΄ Λυκείου. Δηλαδή εμπεδώνει ένα Λύκειο αποστεωμένο από τη Γενική Παιδεία και οδηγεί σε πρώιμη επαγγελματική επιλογή από τη Β΄ τάξη. Αυξάνει τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στο Λύκειο. Στην πράξη θα έχουμε μίνι πανελλαδικές για κάθε τάξη (με την Τράπεζα Θεμάτων) συν τις πανελλαδικές για την εισαγωγή στα ΑΕΙ. Το Λύκειο μετατρέπεται σε «εξεταστική αρένα», ο ανταγωνισμός θα γιγαντωθεί, τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας αλλά και οι γονείς θα πρέπει να ματώσουν για να έχουν τύχη, αν έχουν.
ü  Η συγχώνευση των Ομάδων προσανατολισμού στην Γ΄ Λυκείου από 4 σε 3 γίνεται χωρίς κανένα παιδαγωγικό κριτήριο παρά μόνο με «δημοσιονομικό». Δηλαδή λιγότερα τμήματα άρα και λιγότεροι καθηγητές. Ακόμα περισσότεροι αναπληρωτές θα δουν τον δρόμο της απόλυσης.
ü  Με τη ρύθμιση για ανώτερο ηλικιακό όριο εγγραφής στα ΕΠΑΛ τα 17 έτη κλείνει ο δρόμος για χιλιάδες μαθητές να συνεχίσουν τη φοίτησή τους στην ειδικότητα της επιλογής τους. Μεγάλος αριθμός μαθητών δε θα μπορεί να φοιτήσει στο μέλλον στα ΕΠΑΛ. Στην ουσία σπρώχνονται όλοι αυτοί οι μαθητές στις διάφορες μορφές κατάρτισης.
ü  Στο Γυμνάσιο διατηρούνται και επεκτείνονται οι ομάδες μαθημάτων, άρα και η κατηγοριοποίηση των μαθημάτων σε πρωτεύουσας και δευτερεύουσας σημασίας. Η αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων δεν αντιμετωπίσει ουσιαστικά τα εκπαιδευτικά προβλήματα.
ü  Επανέρχεται η αναγραφή της «διαγωγής» στα απολυτήρια του Γυμνασίου και του Λυκείου και οι λεγόμενες πολυήμερες αποβολές στο όνομα της πειθαρχίας των μαθητών! Όμως η συνειδητή πειθαρχία, η συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία, η αλληλεγγύη, η αγάπη για την μάθηση είναι αξίες που καλλιεργούνται μέσα από το ίδιο το περιεχόμενο του σχολείου, τους στόχους και τις αξίες που καλλιεργεί. Και η σημερινή αλλά και η προηγούμενη κυβέρνηση αντιμετώπισαν με αυταρχισμό και συκοφαντίες τους αγώνες της νεολαίας και του λαού μας για ένα καλύτερο σχολείο. Ας μην κουνάνε το δάχτυλο στη νέα γενιά αυτές οι πολιτικές δυνάμεις, που από κοινού έχουν κάνει «θεό» τη λογική του άκρατου ατομισμού, του «πάτα επι πτωμάτων για να επιβιώσεις», την εκμετάλλευση των πολλών για τα κέρδη των λίγων.
ü  Η εισαγωγή των λεγόμενων «εργαστηρίων δεξιοτήτων» δεν έχει σκοπό την κάλυψη υπαρκτών αναγκών των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Αντίθετα ανοίγει ο δρόμος για νέες αντιδραστικές αλλαγές στο περιεχόμενο του σχολείου. Αντί να δοθεί προτεραιότητα στις  αναγκαίες αλλαγές των Αναλυτικών Προγραμμάτων και των Σχολικών Εγχειριδίων, που προωθούν τα Μαθηματικά του «περίπου», τη διδασκαλία της Γλώσσας μέσα από συνταγές μαγειρικής, την αποσπασματικότητα στη γνώση, αντί να ενισχυθεί η σύγχρονη γενική παιδεία και μόρφωση για όλα τα παιδιά, που είναι και το υπόβαθρο για την κατάκτηση των αναγκαίων ικανοτήτων, τελικά ενισχύονται όλα εκείνα τα στοιχεία, που έχουν οδηγήσει το σχολείο στα σημερινά αδιέξοδα. Γιατί οι νέες θεματικές δεν εντάσσονται και μέσα στα γνωστικά αντικείμενα του σχολείου, μέσα από τη συνεργασία των διάφορων ειδικοτήτων, στη βάση ενός στέρεου επιστημονικού παιδαγωγικού υπόβαθρου; Γιατί δεν παίρνεται ούτε ένα μέτρο για την ενίσχυση των σχολικών υποδομών σε εργαστήρια, τεχνολογικά μέσα, εποπτικό υλικό, ώστε να μπορεί ο εκπαιδευτικός της τάξης να δουλέψει πιο δημιουργικά με τους μαθητές; Μήπως τελικά το Υπουργείο Παιδείας σκοπεύει να ανοίξει τις πύλες στους κάθε λογής ιδιώτες, σε φορείς άσχετους με την εκπαιδευτική κοινότητα για να «διδάσκουν» στους μαθητές; Θα ξαναβάλουν το χέρι στην τσέπη οι γονείς; Αναρωτιόμαστε, τελικά αυτό που λείπει από το σημερινό σχολείο είναι η διδασκαλία της επιχειρηματικότητας;
ü  Στο Νηπιαγωγείο, όπου τα νήπια και προνήπια δεν έχουν κατακτήσει ακόμα τη χρήση της μητρικής γλώσσας εισάγεται το αντικείμενο των Αγγλικών. Ανοίγει ο δρόμος για νέες επικίνδυνες αλλαγές, που αλλοιώνουν τη φυσιογνωμία της Προσχολικής Αγωγής. Την ίδια στιγμή αρνούνται να πάρουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την πλήρη και ουσιαστική εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής σε όλη την Ελλάδα με σύγχρονους όρους και προϋποθέσεις, να ενισχύσουν τα Νηπιαγωγεία με όλο το απαραίτητο βοηθητικό (π.χ. τραπεζοκόμους) και επιστημονικό προσωπικό (π.χ. ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς).
ü  Δεν παίρνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο για την ενίσχυση των απαραίτητων υποστηρικτικών δομών του σχολείου, για τη στελέχωσή τους με το αντίστοιχο προσωπικό. Δεν μπορεί η ευθύνη, όχι μόνο για παιδαγωγικά αλλά και για κοινωνικά, ψυχολογικά και αλλά ζητήματα, που αφορούν και άλλες ειδικότητες, που δεν υπάρχουν σήμερα στα σχολεία, όπως π.χ. κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι κλπ., να μεταφέρεται για μια ακόμα φορά στις πλάτες των εκπαιδευτικών μέσω του θεσμού των Εκπαιδευτικών Εμπιστοσύνης (Ε.Ε.). Ο παιδαγωγικός ρόλος του/της Δασκάλου/ας της τάξης στο Δημοτικό και του υπεύθυνου τμήματος στα Γυμνάσια και τα Λύκεια είναι ούτως ή άλλως σε ισχύ. Η παιδαγωγική σχέση και η εμπιστοσύνη, που χτίζεται με κόπο μέσα στην τάξη, δεν υποκαθίσταται. Όχι μόνο δύο αλλά όλοι οι εκπαιδευτικοί είναι εμπιστοσύνης για τους μαθητές. Το ζητούμενο είναι πώς στηρίζονται.
ü  Το νέο πλαίσιο λειτουργίας των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων οδηγεί στην ακόμα μεγαλύτερη διαφοροποίηση στην εκπαίδευση. Οδηγεί στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Η κυβέρνηση προωθεί τη λεγόμενη Αριστεία για τους λίγους σε αντίθεση με την αναγκαιότητα της εποχής μας, που είναι η ενιαία, καθολική, δημόσια και δωρεάν παιδεία, που θα εξυψώνει το μορφωτικό επίπεδο του λαού μας. Το αντιδραστικό πλαίσιο λειτουργίας που θεσμοθετείται θα διαχυθεί συνολικά στην Εκπαίδευση. 
ü  Τιμωρούνται για μια ακόμα φόρα οι αναπληρωτές, που επί 20 και πλέον χρόνια έχουν πάρει στις πλάτες τους τη λειτουργία των δημόσιων σχολείων. Αντί να παρθούν ουσιαστικά μέτρα στήριξης της διαβίωσής τους εκτός του τόπου μόνιμης κατοικίας τους, τιμωρούνται με διετή ή τριετή αποκλεισμό από τους πίνακες σε περίπτωση μη ανάληψης υπηρεσίας. Η διάταξη για την «κατά προτεραιότητα κάλυψη των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων» ομολογεί με τον πιο επίσημο τρόπο πως το κράτος και το Υπουργείο Παιδείας θα αφήνει ακάλυπτα χιλιάδες κενά σε όλες τις υπόλοιπες τάξεις και τις ειδικότητες. Η μείωση κατά 25% των κονδυλίων από το Πρόγραμμα Δημοσίων Δαπανών του 2021 για προσλήψεις αναπληρωτών επιβεβαιώνει το παραπάνω.
ü  Οι διατάξεις για κατά προτεραιότητα κάλυψη στην Ειδική Αγωγή των κενών στα Ειδικά Σχολεία φανερώνει την πρόθεση της κυβέρνησης να αφήνει χιλιάδες κενά σε Τμήματα Ένταξης, Παράλληλης Στήριξης κ.ά. ακάλυπτα. Ιδιαίτερα στον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής χρειάζεται όλοι οι μαθητές από την πρώτη μέρα του σχολείου να έχουν τον εκπαιδευτικό δίπλα τους.
ü  Η εισαγωγή των υποχρεωτικών εσωτερικών κανονισμών λειτουργίας των σχολείων με τη συμμετοχή του Συλλόγου Γονέων και την άμεση εμπλοκή της Τοπικής Διοίκησης έρχεται ως επιστέγασμα στη λειτουργία ενός σχολείου υποχρηματοδοτούμενου, που αναζητά «χορηγούς» και «χρηματοδότες». Ενός σχολείου κατηγοριοποιημένου και διαφοροποιημένου. Είναι χαρακτηριστικός ο τρόπος που εξελίχθηκε το φιάσκο με τον εξοπλισμό των σχολείων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση με την μετάθεση των ευθυνών του κράτους στους εκπαιδευτικούς, που καλούνταν να επιλέξουν ποιος μαθητής θα πάρει εξοπλισμό και ποιος όχι!! Ο Σύλλογος Διδασκόντων σε συνεργασία με τους γονείς θα καλείται να διαχειριστεί τη φτώχεια από την ελλιπή κρατική υποχρηματοδότηση.
ü  Οι διατάξεις για την αντιδραστική αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση αποτελούν και τους δείκτες ελέγχου όλων των παραπάνω αντιεκπαιδευτικών κατευθύνσεων. Η κυβέρνηση της Ν.Δ. αξιοποιεί και επεκτείνει το πλαίσιο που είχε νομοθετήσει ο ΣΥΡΙΖΑ. Διατηρεί τον πυρήνα του και προχωρά πολλά βήματα παρακάτω, το εξειδικεύει και το συγκεκριμενοποιεί. Η αξιολόγηση δεν αντιμετωπίζει τις σύγχρονες ανάγκες των παιδιών της λαϊκής οικογένειας για ουσιαστική μόρφωση. Δεν έχει καμία σχέση με την επίλυση των προβλημάτων των σχολείων αλλά και του ίδιου του έργου του εκπαιδευτικού. Επί της ουσίας γίνεται ακόμα πιο βαθιά η κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών με διάφορα κριτήρια και ειδικά με τα «εκπαιδευτικά αποτελέσματα». Ενοχοποιούνται οι εκπαιδευτικοί και τα σχολεία, οι ίδιοι οι μαθητές και οι οικογένειές τους, για ό,τι δεν πάει καλά στην εκπαιδευτική διαδικασία και από την άλλη στόχος είναι να αθωώνονται οι αντιλαϊκές πολιτικές των κυβερνήσεων. Η πολιτική των κυβερνήσεων διαχρονικά έχει «αξιολογηθεί» και παίρνει κάτω από τη βάση. Δεν μπορούν να μας κουνάνε το δάχτυλο όλοι όσοι αδιαφορούν εδώ και χρόνια για τα πραγματικά προβλήματα των σχολείων, όσοι απαξίωσαν τον ρόλο των εκπαιδευτικών, καταδίκασαν την εκπαίδευση στην υποχρηματοδότηση και την αδιοριστία, έστειλαν τον δάσκαλο μέχρι τα 67 χρόνια να κάνει μάθημα στα εγγόνια του. Δεν τους εμπιστευόμαστε! Ξέρουμε πως άλλες είναι οι προθέσεις τους!
ü  Προωθείται το Πανεπιστήμιο Α.Ε. Ανοίγει ο δρόμος για να μπουν και να γενικευτούν τα δίδακτρα στα προπτυχιακά, με το πρόσχημα των ξενόγλωσσων φοιτητών, που αποτελεί συνέχεια αντίστοιχων ρυθμίσεων του ΣΥΡΙΖΑ. Απελευθερώνεται περαιτέρω η αγορά κάθε είδους εκπαιδευτικών προϊόντων, προγραμμάτων σπουδών και κατάρτισης. Ως «κόφτης» για  τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας θα λειτουργήσουν και οι ρυθμίσεις για τις μετεγγραφές.
Το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο να μην κατατεθεί!
Τώρα είναι ώρα εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές να οργανώσουν την πάλη
ενάντια στα σχέδια της κυβέρνησης!
Δυναμώνουμε τον αγώνα για την ικανοποίηση των δίκαιων διεκδικήσεών μας για μόρφωση, δουλειά και ζωή με δικαιώματα. Για ένα σχολείο, που θα δίνει όλη την αναγκαία μόρφωση και τις ικανότητες που απαιτείται να έχουν οι μαθητές σήμερα, με επιστημονικό και παιδαγωγικό τρόπο. Με νέα σύγχρονα σχολεία, υλικοτεχνική υποδομή στήριξης των μαθητών με όλα τα μέσα, με κρατική ευθύνη και δωρεάν. Με επίλυση εδώ και τώρα του προβλήματος των χρόνιων κενών στα σχολεία με την άμεση μονιμοποίηση των χιλιάδων αναπληρωτών όλων των ειδικοτήτων που βρίσκονται στα σχολεία. Με ολόπλευρη στήριξη του εκπαιδευτικού,  ώστε να μπορεί να ανταπεξέρχεται ολοκληρωμένα στον παιδαγωγικό του ρόλο!
Το συνδικαλιστικό κίνημα έχει τη δύναμη και την πείρα να εμποδίσει, να ακυρώσει τους αντιεκπαιδευτικούς σχεδιασμούς, να οργανώσει τον αγώνα κάτω από όλες τις συνθήκες. Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας θα μας βρουν απέναντί τους αποφασισμένους και συσπειρωμένους στα σωματεία μας.

ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΣΥΣΠΕΙΡΩΜΕΝΟΙ ΣΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΜΑΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΜΕ!!
Χαλκίδα, 28 Απριλίου 2020



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ανεμογεννήτριες: Μικρό όφελος - μεγάλη καταστροφή λένε τώρα οι επιστήμονες.

Σχόλιο