Συντριβή Antonov: Μια αλήθεια, πολλά ψέματα
Το μόνο αληθινό δεδομένο στην υπόθεση της συντριβής του ουκρανικού μεταγωγικού αεροπλάνου Antonov-12 είναι ότι το αεροπλάνο έπεσε σε χωράφια ανάμεσα σε δυο χωριά της Καβάλας. Από εκεί και μετά, έχουμε ένα γαϊτανάκι από ψέματα και ένα συνεχές blame game μεταξύ Ελλάδας και Σερβίας (η Ουκρανία ούτε που ασχολείται).
Ας κωδικοποιήσουμε τα βασικά δεδομένα που συσκοτίζονται:
- Το Antonov έκανε πτήση στον ελληνικό εναέριο χώρο έχοντας δηλώσει «κενό φορτίου». Αν όντως έκανε μια νόμιμη πτήση μεταφοράς πυρομαχικών στο Μπαγκλαντές, γιατί υπέβαλε ψεύτικο σχέδιο πτήσης; Δύο τινά μπορεί να συνέβησαν: ή το αεροπλάνο «μάζευε» πυρομαχικά για την Ουκρανία από διάφορους σταθμούς ή μετέφερε λαθραίο φορτίο.
- Αν το Antonov «μάζευε» πυρομαχικά για την Ουκρανία από διάφορα σημεία, η σερβική κυβέρνηση είχε κάθε λόγο να το κρύψει, για να μη χαλάσει τις καλές σχέσεις της με τη Ρωσία. Αν ένας από τους τόπους που θα «μάζευε» πυρομαχικά το Antonov ήταν και η Ελλάδα (Χρυσούπολη ή Αλεξανδρούπολη), η ελληνική κυβέρνηση είχε τους δικούς της λόγους να το κρύψει.
Μην μας πει κανείς ότι οι ελληνικές υπηρεσίες δεν «ψυλλιάστηκαν» τίποτα όταν είδαν το σχέδιο πτήσης να γράφει «κενό φορτίου». Δεν είναι πρωτάρηδες. Υπάρχει ειδική υπηρεσία στην ΥΠΑ, το Τμήμα εγκρίσεων τακτικών και έκτακτων ναυλωμένων πτήσεων αλλοδαπών (μη Κοινοτικών) αερομεταφορέων και μεταφορές επικίνδυνων υλικών, όπλων και εκρηκτικών, που επιλαμβάνεται σε τέτοιες περιπτώσεις.
Να επικαλεστούμε και έναν φιλοκυβερνητικό αρθρογράφο, που για λόγους που δεν γνωρίζουμε αλλά μπορούμε να εικάσουμε (συμφέροντα του αφεντικού του Συγκροτήματος που υπηρετεί) έγραψε τα εξής: «Διπλωματία από τα Lidl ή πώς το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών ξεφτιλίζεται διεθνώς πλην της ημεδαπής. Κατά την ειδησεογραφία, με εντολή του υπουργού Εξωτερικών κ. Δένδια, ο έλληνας πρεσβευτής στο Βελιγράδι έκανε διάβημα στη σερβική κυβέρνηση για το φορτίο που μετέφερε το αεροσκάφος Antonov το οποίο κατέπεσε στα περίχωρα της Καβάλας, διότι, λέει, δεν είχε ενημερωθεί η Ελλάδα για το φορτίο που μετέφερε. Ο δε γενικός γραμματέας του υπουργείου κάλεσε τον πρεσβευτή της Ουκρανίας και του διαμαρτυρήθηκε διότι το αεροπλάνο ήταν, λέει, ουκρανικό και άρα έχει ευθύνη και η Ουκρανία, στην οποία ανήκε το αεροσκάφος, για το τι μετέφερε.
Δεν ξέρω γιατί τα ανακοινώνουν όλα αυτά, όμως οφείλω να τους ενημερώσω ότι όσοι τα άκουσαν ή τα διάβασαν, και ξέρουν (ΞΕΡΟΥΝ, επαναλαμβάνω!), γέλασαν με την καρδιά τους. Διότι οι ανακοινώσεις αυτές μόνο σε κορόιδα απευθύνονται. Και θα ήταν καλύτερα να μην είχαν εκδοθεί. Για να μη γελάει ο κόσμος δηλαδή.
Κάνω μια σύνοψη για να φανεί το γελοίο του πράγματος: ένα ουκρανικό αεροσκάφος, που ανήκει σε μια αμερικανική εταιρεία μεταφορών, πραγματοποιεί μέσα στη μαύρη νύχτα μια πτήση υποτίθεται αρχικά για την Ιορδανία και εν συνεχεία για το Μπανγκλαντές. Και δεν πετάει μέσω Βουλγαρίας, Τουρκίας, που είναι και πιο κοντά, έρχεται από το Αιγαίο, που έχει μελτεμάκι στα 6-7 μποφόρ, για να δοκιμάσει προφανώς ο πιλότος τις αντοχές στον καιρό ενός αεροπλάνου που έκλεισε 50 χρόνια και βάλε.
Κι όταν ξεκινούν τα προβλήματά του, οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας τού λένε του ουκρανού πιλότου, πήγαινε Θεσσαλονίκη, που είναι κοντά και έχει όλα τα συστήματα, αλλά αυτός λέει, άσε, καλύτερα να πάω Χρυσούπολη Καβάλας, είχε ακούσει προφανώς ότι η Χρυσούπολη έχει κάτι ακανέδες μούρλια, πνιγμένους στην άχνη.
Ερώτηση (πολλαπλή): Πόσο σίγουρο είναι ότι το Antonov πορευόταν για το Μπανγκλαντές, την Ιορδανία ή δεν ξέρω πού αλλού και δεν είχε, όπως φημολογείται έντονα, προορισμό τη Χρυσούπολη; Να φορτώσει και από εκεί όπλα για την Ουκρανία; Δικά μας ή αμερικάνικα; Και απλώς λόγω βλάβης να κατέπεσε;
Το “μόνο του ή με ρωσική… βοήθεια“ δεν το θέτω καν στο τραπέζι…» (Γ. Παπαχρήστος, Τα Νέα, Τρίτη 19 Ιουλίου 2022). Να συμπληρώσουμε πως οι κυβερνητικοί παράγοντες, που μόλις φταρνιστεί ο Παπαχρήστος σπεύδουν να του πουν «γείτσες», που απαντούν δηλαδή σε κάθε κριτική του, αυτή τη φορά σιώπησαν, παρά τη «χοντρή» επίθεση που έκανε.
Να σημειώσουμε, ακόμη, ότι το σερβικό εργοστάσιο παραγωγής πυρομαχικών Valir, όπως ο καθένας μπορεί να διαπιστώσει από την ιστοσελίδα του, παράγει μια ευρεία γκάμα όπλων και πυρομαχικών νατοϊκών προδιαγραφών. Είναι μεν ιδιωτικό, αλλά συνεργάζεται στενά με το σερβικό κράτος και τις κρατικές εταιρίες όπλων της Σερβίας.
- Αν το Antonov έκανε λαθρεμπόριο όπλων, από πού προέρχονταν τα όπλα; Μήπως το σερβικό εργοστάσιο ήταν απλά το «πλυντήριο» για όπλα που εξάγονταν λαθραία από την Ουκρανία; Απάντηση δε θα πάρουμε, ασφαλώς, όμως μόλις πριν από μερικές μέρες οι «Financial Times» έγραφαν πως η Ιντερπόλ έστειλε σήμα σε ΝΑΤΟ και ΟΗΕ για πιθανό λαθρεμπόριο όπλων που στέλνονται στην Ουκρανία. Και στις αρχές Ιούνη, ο γερμανός γενικός διευθυντής της Ιντερπόλ, Γιούργκεν Στοκ, δήλωνε (δημόσια!) ότι ένας μεγάλος αριθμός από τα όπλα που στέλνονται στην Ουκρανία θα γίνει αντικείμενο λαθρεμπόριου και θα καταλήξει σε χέρια εγκληματιών στην Ευρώπη και πέραν αυτής, απευθύνοντας έκκληση στις χώρες της ΕΕ να ελέγχουν τις μεταφορές που διενεργούνται!
Δεν ξέρουμε τι ισχύει για τη συγκεκριμένη πτήση, όμως δεν έχουμε καμιά αμφιβολία ότι οι… πατριώτες ουκρανοί καπιταλιστές και η κλίκα του Ζελένσκι επιδίδονται στο… σπορ του λαθρεμπόριου όπλων, τώρα που τα έχουν μπόλικα. Πρέπει κι αυτοί να εξασφαλίσουν τα… γεράματά τους (όταν ο πόλεμος με τη Ρωσία χαθεί και επισήμως).
- Οταν το Antonov συνετρίβη, ανακοινώθηκε ότι μετέφερε εκπαιδευτικά πυρομαχικά για το Μπαγκλαντές. Βγήκε, όμως, ο πρώην αρχηγός ΓΕΣ, αντιστράτηγος ε.α. Γεώργιος Καμπάς, και είπε, τι λέτε, ρε παιδιά, τα βλήματα που εγώ βλέπω στις φωτογραφίες δεν είναι εκπαιδευτικά αλλά κανονικά βλήματα μάχης. Αν ήταν εκπαιδευτικά θα ήταν βαμμένα μπλε, που είναι διεθνής σήμανση. Λέτε να μην ξέρει κι αυτός;
-
Από την άλλη, αν η πτήση ήταν για το Μπαγκλαντές, γιατί να κάνει τόσες ενδιάμεσες στάσεις; Αντε να δεχτούμε ότι θα σταματούσε στο Αμάν για ανεφοδιασμό, αλλά στο γειτονικό Ριάντ για ποιο λόγο να σταματήσει; Ασε το βασικότερο: η σερβική εταιρία λέει ότι πουλάει πυρομαχικά στο Μπαγκλαντές εδώ και είκοσι χρόνια. Ολες οι αποστολές, όμως, γίνονταν διά θαλάσσης, που είναι πολύ φτηνότερο το κόστος. Γιατί η συγκεκριμένη αποστολή θα γινόταν αεροπορικά; Γιατί να έρθει στο Μπαγκλαντές «ο κούκος αηδόνι» για την παραλαβή εκπαιδευτικών πυρομαχικών; Πρέπει να είσαι πολύ… χάπατο για να χάψεις αυτόν τον ισχυρισμό.
- Εχουμε και το μπέρδεμα των πρώτων πρώτων δηλώσεων. Ο ουκρανός πρόξενος πήγε στον τόπο της συντριβής του Antonov και δήλωσε ότι το αεροσκάφος έφυγε από την Ουκρανία, ότι οι οχτώ επιβαίνοντες ήταν Ουκρανοί και ότι κουβαλούσε υλικό για το Μπαγκλαντές. Τι υλικό έστελνε η Ουκρανία στο Μπαγκλαντές; Χώρα σε πόλεμο, της περισσεύει υλικό;
-
Οι σερβικές αρχές δήλωσαν ότι δε γνώριζαν τι μετέφερε το αεροπλάνο, γιατί η συναλλαγή αφορούσε ιδιωτική εταιρία! Για να τα μαζέψει βγήκε την επομένη ο αντιπρόεδρος της κτυβέρνησης και υπουργός Αμυνας της Σερβίας, Νεμπόισα Στεφάνοβιτς, και δήλωσε πως το Antonov φόρτωσε στη σερβική Νις (άλλη εκδοχή αυτή, διαφορετική από του ουκρανού πρέσβη και από τους πρώτους ισχυρισμούς των σερβικών αρχών) και είχε τελικό προορισμό το Μπαγκλαντές. Ομως η ουκρανική εταιρία μεταφορών «Meridian Air Cargo» ισχυρίστηκε ότι το αεροσκάφος θα κατέληγε στο Αμάν!
Ο Νεμπόισα Στεφάνοβιτς δήλωσε, επίσης, πως το αεροπλάνο μετέφερε και πυρομαχικά που παραπέμπουν σε λευκό φώσφορο! Εκπαιδευτικά πυρομαχικά με λευκό φώσφορο; Στο τέλος, βρέθηκε ένας αντισυνταγματάρχης της συνοριοφυλακής του Μπαγκλαντές, ονόματι Φαϊρούζ Ραχμάν, και δήλωσε στον μπαγκλαντεσιανό Τύπο, πως ήταν εκπαιδευτικό υλικό (βλήματα όλμων), που ο προμηθευτής έπρεπε να μεταφέρει στο λιμάνι της Ντάκα. Στο λιμάνι δένουν βαπόρια, δεν προσγειώνονται αεροπλάνα. Φαίνεται πως δεν ενημέρωσαν τον αντισυνταγματάρχη ότι το υλικό μετεφερόταν με αεροπλάνο και νόμιζε πως πρόκειται για φορτίο που μεταφέρεται –ως συνήθως- με καράβι - Η κυβέρνηση Μητσοτάκη, πιστό σκυλί των Αμερικάνων και του ΝΑΤΟ, έχει κάνει τη χώρα μας ξέφραγο αμπέλι. Φανταστείτε τι θα είχε γίνει έτσι και το έμφορτο με πυρομαχικά Antonov έπεφτε σε κατοικημένη περιοχή.
Σχόλια