Pizza Hut
Η είδηση πως η Pizza Hut έβαλε λουκέτο στην εν Ελλάδι λειτουργία της έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία στην ειδησεογραφία των ημερών. Κατά πολλούς η εν λόγω κατάρρευση είναι ενδεικτική των δυσχερών οικονομικών εποχών που βρισκόμαστε. Αν ένας ολόκληρος κολοσσός όπως η Pizza Hut ωθείται από τις συγκυρίες να αποσυρθεί από την ελληνική αγορά, τότε τι προμηνύεται για μικρότερα μαγαζιά;
Το τελευταίο ερώτημα βρέθηκε στα χείλη και τις σκέψεις πολλών ανθρώπων όταν έμαθαν πως το θρυλικό franchise δεν θα συνεχίσει την πορεία του στη χώρα μας. Η ανακοίνωση αυτή φυσικά υπήρξε η επιβεβαίωση ενός προαναγγελθέντος «θανάτου»: σε πολύ μεγάλο βαθμό, η ιστορική εταιρία είχε βρεθεί σε αδιέξοδο κατά την περίοδο της καραντίνας όταν και τα έτσι κι αλλιώς πολύ μεγάλα οικονομικά της προβλήματα διογκώθηκαν ακόμα παραπάνω. Για την ακρίβεια, οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 60% σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο, ποσοστό που αν μη τι άλλο προκαλεί ίλιγγο.
Είναι χαρακτηριστικό πως τα τελευταία 12 χρόνια, οι μέτοχοι της εταιρίας στην Ελλάδα είχαν δαπανήσει περίπου 23 εκατομμύρια ευρώ και παρ’ όλα αυτά δεν υπήρχε ουσιαστικό κέρδος. Όπως φαίνεται ωστόσο, το μεγάλο πρόβλημα για την Pizza Hut και την εύρυθμη λειτουργία των 16 καταστημάτων της ανά την Ελλάδα δεν είναι η απώλεια ρευστού προς επένδυση αλλά κάτι πολύ βαθύτερο: η έλλειψη ικανότητας προσαρμογής στα νέα κοινωνικά δεδομένα.
Το πιο μεγάλο και φτηνό λάθος της εταιρίας όμως ήταν ότι άργησε
πολύ να κάνει στροφή στο delivery. Η επιλογή να ακολουθήσει για μεγάλο
διάστημα ένα μοντέλο που δεν έδινε βάρος στις ηλεκτρονικές πωλήσεις
αποδείχτηκε καταστροφική. Όταν προσπάθησε να το κάνει ήταν πλέον αργά.
Σχόλια