Συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο για τα προβλήματα στη γραμμή Μαρμάρι – Ραφήνα


 

Στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καρύστου (29/4/2024) συζητήθηκε το ψήφισμα των κατοίκων του Μαρμαρίου για τα προβλήματα στη γραμμή Μαρμάρι - Ραφήνα που ήδη συγκεντρώνει περισσότερες από 300 υπογραφές κατοίκων. Επίσης, το ψήφισμα των κατοίκων έχει κατατεθεί ως αναφορά στη βουλή από τον Γιώργο Μαρίνο, βουλευτή Εύβοιας του ΚΚΕ, απαιτώντας από τον Υπουργό Ναυτιλίας να απαντήσει στα αιτήματα των κατοίκων.

Ο Δημήτρης Παρασκευάς, δημοτικός σύμβουλος Καρύστου, τόνισε εξαρχής πως η Λαϊκή Συσπείρωση στηρίζει τα «αυτονόητα αιτήματα των κατοίκων του Μαρμαρίου για τήρηση των προγραμματισμένων δρομολογίων, για τουλάχιστον 3 δρομολόγια τη χειμερινή περίοδο, για καμιά περαιτέρω αύξηση των ήδη υπέρογκων εισιτηρίων, για τη μη παραμονή στο λιμάνι πλοίων που δεν πραγματοποιούν δρομολόγια, για μη εκτέλεση εργασιών εντός του λιμένα Μαρμαρίου».

Η στήριξη των συγκεκριμένων αιτημάτων των κατοίκων του Μαρμαρίου δεν ήταν τόσο αυτονόητη για τη Δημοτική Αρχή καθώς αρχικά πήγε να αποφύγει τη σαφή τοποθέτηση λέγοντας γενικά «θα εκδώσουμε ψήφισμα». Τελικά, κάτω από τις συνεχείς ερωτήσεις του Δ. Παρασκευά υιοθετήθηκαν τα αιτήματα των κατοίκων πλην του αιτήματος για την απομάκρυνση όσων πλοίων δεν εκτελούν δρομολόγια.

Έκπληξη προκαλεί η αντίθεση από τον κ. Σφυρίδη στο αίτημα των κατοίκων για απομάκρυνση από το λιμάνι του Μαρμαρίου όσων πλοίων δεν εκτελούν δρομολόγια και μάλιστα με την αστεία αιτιολογία πως έτσι απειλούνται οι θέσεις εργασίας των εργαζομένων.

Ενώ, οι αναφορές από την κ. Τούρλα και τον κ. Μανώλη για την διερεύνηση της δυνατότητας δημιουργίας από το δήμο «εταιρίας λαϊκής βάσης» με σκοπό την απόκτηση και δρομολόγηση πλοίου είναι αποπροσανατολιστικές. Στα πλαίσια της αγοράς, δηλαδή του ανταγωνισμού για το μέγιστο κέρδος, η κάθε πλοιοκτήτρια εταιρία, ανεξαρτήτως νομικής μορφής (ΑΕ, ΙΚΕ, λαϊκής βάσης κλπ), έχει αυτό ως μοναδικό κριτήριο. Στον ανταγωνισμό για το μέγιστο κέρδος, όπως αποδεικνύεται από την ακτοπλοΐα στην περιοχή μας αλλά και σε ολόκληρη τη χώρα, δε χωράνε ούτε οι ανάγκες των επιβατών, ούτε τα δικαιώματα των εργαζομένων.

Στην τοποθέτησή του ο Δ. Παρασκευάς αναφερόμενος στην απάντηση του Υπουργού Ναυτιλίας στα ερωτήματα των κατοίκων του Μαρμαρίου επισήμανε πως:  

«Οι εφοπλιστικές εταιρίες ξεσαλώνουν κάτω από την ελευθερία που τους δίνουν η ΕΕ και οι Κυβερνήσεις με τους νόμους τους. Για αυτό δεν παίρνουν υπόψη τους τις ανάγκες των κατοίκων της περιοχής μας και κυριολεκτικά κάνουν ότι γουστάρουν». Σχολίασε ότι αυτό αποδεικνύεται και από τις απαντήσεις του Υπουργού στην αναφορά του ΚΚΕ:

-        Όσον αφορά τον αριθμό των δρομολογίων ο κ. Υπουργός λέει πως "Η εν λόγω ακτοπλοϊκή σύνδεση εκτελείται στο πλαίσιο της ελεύθερης επιχειρηματικής δραστηριότητας με βάση τον κανόνα ζήτησης - προσφοράς, με τροποποιήσεις, περικοπές ή εκτέλεση έκτακτων δρομολογίων". Δηλαδή και με το νόμο η εταιρία κάνει όσα δρομολόγια τη συμφέρει.

-        Όσον αφορά τις τιμές των εισιτηρίων πως "Από την 1η Νοεμβρίου 2002 εφαρμόζεται η αρχή της ελεύθερης παροχής υπηρεσιών στις θαλάσσιες ενδομεταφορές, με σκοπό την εναρμόνιση της εθνικής νομοθεσίας με τον Κανονισμό (ΕΟΚ) 3577/92". Με βάση τη νομοθεσία λοιπόν, "δεν υφίσταται ανώτατη επιτρεπόμενη τιμολόγηση σε συνδέσεις λιμένων που πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια – προϋποθέσεις απελευθέρωσης των ναύλων" και ανάμεσα στις συνδέσεις που ισχύει η απελευθέρωση είναι και το Μαρμάρι – Ραφήνα. Δηλαδή, η εταιρία βάζει ό,τι εισιτήριο θέλει, χωρίς περιορισμούς.

-        Ενώ, για τα πλοία που πραγματοποιούν εργασίες εντός του λιμένα Μαρμαρίου ο κ. Υπουργός λέει ότι έγιναν έλεγχοι και δεν έχει διαπιστωθεί εκτέλεση εργασιών…

-        Τέλος, για τον αριθμό των δρομολογίων ο κ. Υπουργός σε μια δημιουργική αριθμητική αναφέρει πως τα 2 πλοία πραγματοποιούν από 2 έως 6 δρομολόγια καθημερινά… χωρίς βέβαια να λέει ότι τα 2 είναι το χειμώνα και τα 6 το καλοκαίρι».

«Καμιά έκπληξη από την απάντηση του κ. Υπουργού! Υπερασπίζεται τα κέρδη των εφοπλιστών και δε δίνει δεκάρα για τις ανάγκες της περιοχής. Αυτό έχουν πράξει και όλοι οι προκάτοχοί του με τους νόμους τους. Μέχρι στο Σύνταγμα έχουν βάλει τις φοροαπαλλαγές των εφοπλιστών!

Πρέπει να συνεχιστεί η πίεση των κατοίκων με τη στήριξη του Δήμου και του Δημοτικού Συμβουλίου ώστε να υλοποιηθούν τα δίκαια αιτήματα για τήρηση των δρομολογίων, για έγκαιρο προγραμματισμό τους, για μείωση των ναύλων, για μη εκτέλεση εργασιών στο λιμάνι του Μαρμαρίου».

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ανεμογεννήτριες: Μικρό όφελος - μεγάλη καταστροφή λένε τώρα οι επιστήμονες.

Σχόλιο