«Πόρισμα» Καρώνη, Μνημόνιο Μητσοτάκη, Προανακριτικές
Συνέχεια της συγκάλυψης, της παραπληροφόρησης και της καπηλείας
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη, αισθανόμενη την ασφυκτική πίεση από τις
πρόσφατες μεγαλειώδεις λαϊκές κινητοποιήσεις και τις ενέργειες των
συγγενών των θυμάτων και μη έχοντας άλλο πραγματικό αντίπαλο δέος από
μια ψοφοδεή αντιπολίτευση, επιχειρεί με κάθε τρόπο να αποσείσει τις
καίριες δικές της ευθύνες για το έγκλημα στα Τέμπη και να αναστρέψει τα
φαινόμενα φθοράς της και εξάντλησης του πολιτικού της κεφαλαίου.
Έτσι η ίδια και τα φερέφωνά της, έκαναν σημαία και «φέιγ βολάν» της
κυβερνητικής προπαγάνδας το «πόρισμα» ενός καθηγητή του ΕΜΠ (Καρώνη),
που στρεψόδικα λέγεται «πόρισμα ΕΜΠ», καθώς συμπλέει με το κυβερνητικό
αφήγημα. Ένα «πόρισμα» που έρχεται με καθυστέρηση 14 μηνών, αφού πλέον
είχε προηγηθεί το «πόρισμα» του ΕΟΔΑΣΑΑΜ και η τραγελαφική «διόρθωσή
του», με ευθεία κυβερνητική παρέμβαση σε ό,τι αφορά την προέλευση της
πυρόσφαιρας.
Η κυβέρνηση επιδιώκει και με αυτό το «πόρισμα» να θολώσει τα νερά και
να αποπροσανατολίσει, εστιάζοντας γύρω από το ζήτημα της «πυρόσφαιρας»,
καθώς -έχοντας πλέον εξαφανίσει με το μπάζωμα όλα τα πειστήρια- θέλει
να αποφύγει το βασανιστικό και κύριο ερώτημα: ποιος έχει την ευθύνη που
το 2023 δύο τρένα κινούνταν στην ίδια γραμμή επί 12 λεπτά χωρίς να το
πάρει χαμπάρι κανείς.
Χωρίς καμιά επιστημονική και πειραματική τεκμηρίωση, χωρίς ισχυρές
καταφάσεις και αδιαπραγμάτευτες αλήθειες, βρίθει τόσων υποθέσεων και
πολλαπλών ερμηνειών, που μέχρι σήμερα κανένας εμπειρογνώμονας -ούτε καν
κυβερνητικός- δεν τόλμησε να ξεστομίσει και έχει δεχτεί πλείστες όσες
επιστημονικές και πολιτικές αμφισβητήσεις.
Σύμφωνα με την καινοφανή θεωρία του, πιθανολογεί ότι η πυρόσφαιρα
οφείλεται στη «συμβολή των αερίων των ελαίων αλλά όχι των ίδιων των
ελαίων» σιλικόνης, τα οποία πυροδοτήθηκαν από ηλεκτρικό τόξο «άγνωστης
προέλευσης», που δημιουργήθηκε κατά τη σύγκρουση, άγνωστο πώς, μέσα
στους μετασχηματιστές.
Απολαύστε «επιστημονικές» διατυπώσεις:
«Το έλαιο σιλικόνης
Μ50EL σε φυσιολογικές συνθήκες δεν μπορεί να σχηματίσει πύρινη σφαίρα
(…) Υπό συνθήκες ηλεκτρικού τόξου υψηλής έντασης ρεύματος είναι ένα
πιθανό ενδεχόμενο… Άρα, όσον αφορά την καύση [των ελαίων σιλικόνης] είναι λογικό να υποτεθεί ότι συμμετέχουν στην πυρκαγιά λόγω υψηλών θερμοκρασιών που επικρατούν μετά την ανάπτυξη πύρινης σφαίρας». Αν είχε βάση όλη αυτή η εικοτολογία, τότε όλα τα ηλεκτρικά τραίνα στην Ευρώπη είναι «κινούμενες βόμβες».
Την ίδια στιγμή σύμφωνα με το «πόρισμα», «το άλλο ενδεχόμενο που ερευνάται είναι της ύπαρξης υδρογονάνθρακα ή κάποιου άλλου υλικού με αντίστοιχα χαρακτηριστικά».
Κάτι που αποκλείεται στη συνέχεια, αφού για τη μη ύπαρξη παράνομου
φορτίου, θεωρεί «δεδομένα» τα τρία βίντεο που εμφανίστηκαν, από το
πουθενά, δύο χρόνια μετά.
Έτσι, δικαιολογημένα προκάλεσε και την οργισμένη αντίδραση των
εκπροσώπων των συγγενών των θυμάτων, αφού ουσιαστικά συνιστά συνδιαλλαγή
της «επιστήμης» με την κυβερνητική εξουσία.
Και ενώ η αιτία που οδήγησε στο έγκλημα των Τεμπών είναι η διάλυση
του ΟΣΕ, ο κατακερματισμός του σιδηροδρομικού έργου και η ιδιωτικοποίηση
και λειτουργία των σιδηροδρόμων με κριτήριο το κέρδος, σε αυτήν, την
ίδια πολιτική παραπέμπεται η ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών, μέσα
από το πρόσφατο Μνημόνιο συνεργασίας Μητσοτάκη – Μελόνι σχετικά με τις
υποχρεώσεις της «Hellenic Train», για το οποίο πανηγυρίζει η κυβέρνηση.
Μάλιστα για να μην υπάρχει καμιά ασάφεια ότι αυτή η πολιτική θα βαθύνει
κι άλλο, ο Μητσοτάκης διευκρίνισε ότι για το νέο επιχειρηματικό σχήμα
(Ελληνικοί Σιδηρόδρομοι) θα εφαρμόσει τα πρότυπα της ΔΕΗ !!!
Σύμφωνα με το Μνημόνιο αυτό, που δεν έχει δοθεί στη δημοσιότητα και
που θα οριστικοποιηθεί με σκληρές διαπραγματεύσεις («δεν θα είναι
“περίπατος” οι συμβάσεις με τους Ιταλούς», σημειώνει η εφημερίδα το
«ΒΗΜΑ»), προικοδοτείται η «Hellenic Train» με 400 εκατ. ευρώ για
υποδομές και δίκτυο, προκειμένου αυτή να διαθέσει 360 εκατ. ευρώ για να
αντικαταστήσει μέρος μόνο από τα άνω της 35ετίας «σαπάκια» της με
νεότερες αμαξοστοιχίες, που θα παραδοθούν το 2027, όταν είναι γνωστό ότι
αυτή τη στιγμή ο μέσος χρόνος παράδοσης ενός τραίνου είναι τουλάχιστον
τρία χρόνια.
Το νέο «deal» με τη «Hellenic Train» θα είναι το τρίτο κατά σειρά,
από το 2017 που εξαγόρασε έναντι 45 εκατ. ευρώ την πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Οι
προηγούμενες δύο συμβάσεις, που προέβλεπαν επενδύσεις για καινούργια
τραίνα και εκσυγχρονισμό του δικτύου, δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ, αν και το
Δημόσιο πλήρωνε αδρά επιδοτήσεις για να εκτελούνται μετακινήσεις σε
«άγονες» γραμμές, όπως βαφτίστηκε αυτή της Αθήνας – Θεσσαλονίκης, με τον
«απελευθερωμένο» σιδηρόδρομό τους να λειτουργεί μόνο στο 13% του
δικτύου της χώρα μας. Ταυτόχρονα ο ΟΣΕ οφείλει να εκτελέσει με ταχείς
ρυθμούς και να ολοκληρώσει μέχρι τα τέλη του 2026 (;;;) τα έργα στον
βασικό άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης. Το μοντέλο της ιδιωτικοποίησης
συμπληρώνεται με τη διάθεση κι άλλων χρημάτων για την επιλογή γαλλικής
εταιρείας ως συμβούλου της μεταρρύθμισης!
Την ίδια περίοδο προκύπτουν κι άλλα ενδιαφέροντα για τους σιδηροδρόμους.
Ο εκτελεστικός διευθυντής της Κοινής Επιχείρησης Σιδηροδρόμων της
Ευρώπης (Europe’s Rail), σε συνεδρίασή της, έκανε την αποκάλυψη ότι
5.000 βαγόνια του ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού δικτύου είναι για
παλιοσίδερα ή για αναβάθμιση.
Οι ΝΑΤΟικοί, από την άλλη πλευρά, στα πλαίσια της «Στρατηγικής της
Στρατιωτικής Κινητικότητας», αναγνωρίζοντας τη στρατηγική προτεραιότητα
των σιδηροδρόμων, (οι περισσότεροι ευρωπαϊκοί αυτοκινητόδρομοι μπορούν
να αντέξουν μέγιστο βάρος 40 τόνων, όταν ένα γερμανικό άρμα μάχης
«Leopard 2» ζυγίζει μέχρι και 70 τόνους), για την ταχύτερη μετακίνηση
στρατιωτικών εξοπλισμών, ζητάνε να μην υπάρχουν συνοριακά, τελωνειακά
«εμπόδια» και έλεγχοι και να διατεθούν 1,19 τρισ. μέχρι το 2050 για το
σκοπό αυτό.
Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, τα κόμματα της αντιπολίτευσης, έχοντας
αφήσει τον λαϊκό παράγοντα στη γωνία, σε μια επιχείρηση καπηλείας,
διαβουλεύονται για την προανακριτική, διαφωνούν και συμφωνούν για τον
τρόπο υποβολής και για τα πρόσωπα, διευκρινίζοντας ότι «η πρότασή μας θα
είναι άρτια νομικά», όταν η κυβέρνηση έχει καταστήσει σαφές ότι θα
εφαρμόσει μια κοινοβουλευτική διαδικασία-απάτη, όπως αυτή για τον
Τριαντόπουλο, με μια πλημμεληματικού χαρακτήρα κατηγορία, έτσι ώστε η
υπόθεση να κλείσει στο «άψε-σβήσε». Το δικαστικό συμβούλιο άλλωστε που
θα παραπεμφθούν -όταν παραπεμφθούν- είναι ένα όργανο που αποτελείται από
ανώτατους δικαστές, η εξέλιξη των οποίων στο δικαστικό σώμα και η
προοπτική τους καθορίζεται από την εκάστοτε κυβέρνηση.
Και είναι απορίας άξιες οι δηλώσεις του γραμματέα του ΚΚΕ Δ. Κουτσούμπα, σε συνέντευξή του στον ΑΝΤ1 και στον Γ. Παπαδάκη: «Πρέπει
να γίνει η Προανακριτική Επιτροπή, η οποία να εξετάσει όλους τους
μάρτυρες …Οι δικαστές να βάλουν το χέρι επί τον τύπο των ήλων, πρέπει να
πάει βαθιά το μαχαίρι … Δεν γίνεται πάντα να λέμε ότι έχουν πολιτικές
ευθύνες, αλλά τελικά θα ψηφίσουμε τους ίδιους. Όχι κύριε Καραμανλή, δεν
μπορεί να κατεβαίνεις στην πολιτική εσύ ο ίδιος…». Δηλώσεις που
καλλιεργούν νέες κοινοβουλευτικές και άλλες αυταπάτες και παραπέμπουν
στο να μη «ψηφίσουμε τους ίδιους», αλλά κάποιους άλλους.
Το έγκλημα των Τεμπών έχει πίσω του αυτήν και τις προηγούμενες
κυβερνήσεις, το βαθύ κράτος, τη δικαστική εξουσία και τους πληρωμένους
«επιστήμονες», που είναι στην υπηρεσία του ξένου και του εγχώριου
κεφαλαίου και της κερδοφορίας του.
«Μετά τα συγκλονιστικά συλλαλητήρια στις 26/1 και στις 28/2 που στρίμωξαν την κυβέρνηση, η υποχώρηση του κινήματος έδωσε χώρο και δυνατότητα στο κράτος της «μαφίας» να απλώσει την προπαγάνδα του ψεύδους και του «μπαζώματος» της αλήθειας γύρω από το έγκλημα των Τεμπών. Ο λαός μας και οι νεολαία δεν έχουν τίποτα να περιμένουν από κοινοβουλευτικές επιτροπές, κυβερνητικούς εμπειρογνώμονες, εντεταλμένους ειδικούς, εγκάθετους δικαστές και εισαγγελείς. Τη δικαιοσύνη, στη μνήμη των 57 αδικοχαμένων, θα την φέρουν και θα την επιβάλουν μόνο οι σταθεροί, παρατεταμένοι και ανυποχώρητοι αγώνες του λαού και της νεολαίας» (Από την Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του Μ-Λ ΚΚΕ).
Σχόλια