«Ανάπτυξη» και «εκκίνηση» των έργων στο δρόμο της λαϊκής αφαίμαξης
Απολύτως αχόρταγοι και προκλητικοί οι
μεγαλοεργολάβοι, με τις πλάτες της συγκυβέρνησης πέτυχαν πάλι να πάρουν
και μάλιστα από τους πρώτους το χριστουγεννιάτικο ή πρωτοχρονιάτικο δώρο
τους.
Με το νομοσχέδιο που αναθεωρεί και τροποποιεί τις συμβάσεις παραχώρησης των εθνικών δρόμων και ψηφίστηκε την προηγούμενη βδομάδα στο κοινοβούλιο κατάφεραν:
Με το νομοσχέδιο που αναθεωρεί και τροποποιεί τις συμβάσεις παραχώρησης των εθνικών δρόμων και ψηφίστηκε την προηγούμενη βδομάδα στο κοινοβούλιο κατάφεραν:
1.Να εισπράξουν ως προκαταβολή σχεδόν
800 εκατομμύρια ευρώ για να ξεκινήσουν τα σταματημένα εδώ και δυόμισι
χρόνια έργα (που σημειωτέον όφειλαν να έχουν ήδη παραδώσει).
2.Να αποζημιωθούν με σχεδόν 60 εκατομμύρια ευρώ για τη μη λειτουργία μέχρι το 2013 των πλευρικών διοδίων στη βόρεια Αττική (κόμβοι Μεταμόρφωσης, Βαρυμπόμπης, Αγίου Στεφάνου), εντός του αστικού οικιστικού ιστού…
3.Να χρηματοδοτηθούν με υποστήριξη σχεδόν 3 δισεκατομμυρίων ευρώ που και πάλι θα κληθούμε να αποπληρώσουμε εμείς οι υπόλοιποι…
4.Να συνεχίσουν να εισπράττουν ακριβά διόδια για δρόμους που ακόμα δεν έχουν κατασκευαστεί…
5.Να επιβάλλουν το γιορτινό μποναμά για την τσέπη τους, της αύξησης των τελών των διοδίων από 20 έως 62% στους διάφορους σταθμούς του εθνικού δικτύου, από τη νέα χρονιά.
6.Να διατηρήσουν το δικαίωμα να υποχρηματοδοτούν τη συμβατική τους υποχρέωση συμμετοχής στα υπό κατασκευή ή στα τελειωμένα έργα
7.Να παρατείνουν κατά 3 χρόνια (33 από 30 χρόνια που προέβλεπαν οι αρχικές συμβάσεις) την εκμετάλλευση των σταθμών διοδίων και των εθνικών δρόμων.
8.Να απαλλαγούν από ευθύνες, ρήτρες για καθυστερήσεις, κινδύνους για πιθανότητες έκπτωσης από τα έργα κλπ.
9.Να έχουν απαιτήσεις από το ελληνικό δημόσιο με ρήτρες αποζημίωσης αν καθυστερήσουν απαλλοτριώσεις, αν δεν «τρέξουν» οι αποτυπώσεις των αρχαιολογικών υπηρεσιών κ.α.
10.Να κατασκευάσουν σχεδόν 170 χιλιόμετρα λιγότερα από αυτά που προέβλεπαν οι αρχικές συμβάσεις και σχεδιασμοί, χωρίς να μειώνεται παράλληλα αλλά αντίθετα να αυξάνεται και η απαίτησή τους από το κράτος.
11.Να επεκταθούν στην εκμετάλλευση των τοπικών μετακινήσεων με πλευρικά διόδια, όχι μόνο στη Βόρεια Αττική, αλλά και στα Μέγαρα και στη Χαλκίδα (Βαθύ) αλλά και αλλού…
12.Να καλυφθεί η δικαιολογητική βάση για τα πλευρικά διόδια εντός των οικιστικών ιστών, από την κατασκευή όχι από τους μεγαλοεργολάβους αλλά από το δημόσιο των παράπλευρων οδών.
Αλλά ας σταματήσουμε εδώ, και να πάμε στον άλλο παράγοντα που αφορά την εμπλοκή με τον όποιο τρόπο αυτού που συνηθίζεται με έντονη συχνότητα πλέον να αναφέρεται ως τοπική κοινωνία παράγοντες, δήμοι κλπ.
2.Να αποζημιωθούν με σχεδόν 60 εκατομμύρια ευρώ για τη μη λειτουργία μέχρι το 2013 των πλευρικών διοδίων στη βόρεια Αττική (κόμβοι Μεταμόρφωσης, Βαρυμπόμπης, Αγίου Στεφάνου), εντός του αστικού οικιστικού ιστού…
3.Να χρηματοδοτηθούν με υποστήριξη σχεδόν 3 δισεκατομμυρίων ευρώ που και πάλι θα κληθούμε να αποπληρώσουμε εμείς οι υπόλοιποι…
4.Να συνεχίσουν να εισπράττουν ακριβά διόδια για δρόμους που ακόμα δεν έχουν κατασκευαστεί…
5.Να επιβάλλουν το γιορτινό μποναμά για την τσέπη τους, της αύξησης των τελών των διοδίων από 20 έως 62% στους διάφορους σταθμούς του εθνικού δικτύου, από τη νέα χρονιά.
6.Να διατηρήσουν το δικαίωμα να υποχρηματοδοτούν τη συμβατική τους υποχρέωση συμμετοχής στα υπό κατασκευή ή στα τελειωμένα έργα
7.Να παρατείνουν κατά 3 χρόνια (33 από 30 χρόνια που προέβλεπαν οι αρχικές συμβάσεις) την εκμετάλλευση των σταθμών διοδίων και των εθνικών δρόμων.
8.Να απαλλαγούν από ευθύνες, ρήτρες για καθυστερήσεις, κινδύνους για πιθανότητες έκπτωσης από τα έργα κλπ.
9.Να έχουν απαιτήσεις από το ελληνικό δημόσιο με ρήτρες αποζημίωσης αν καθυστερήσουν απαλλοτριώσεις, αν δεν «τρέξουν» οι αποτυπώσεις των αρχαιολογικών υπηρεσιών κ.α.
10.Να κατασκευάσουν σχεδόν 170 χιλιόμετρα λιγότερα από αυτά που προέβλεπαν οι αρχικές συμβάσεις και σχεδιασμοί, χωρίς να μειώνεται παράλληλα αλλά αντίθετα να αυξάνεται και η απαίτησή τους από το κράτος.
11.Να επεκταθούν στην εκμετάλλευση των τοπικών μετακινήσεων με πλευρικά διόδια, όχι μόνο στη Βόρεια Αττική, αλλά και στα Μέγαρα και στη Χαλκίδα (Βαθύ) αλλά και αλλού…
12.Να καλυφθεί η δικαιολογητική βάση για τα πλευρικά διόδια εντός των οικιστικών ιστών, από την κατασκευή όχι από τους μεγαλοεργολάβους αλλά από το δημόσιο των παράπλευρων οδών.
Αλλά ας σταματήσουμε εδώ, και να πάμε στον άλλο παράγοντα που αφορά την εμπλοκή με τον όποιο τρόπο αυτού που συνηθίζεται με έντονη συχνότητα πλέον να αναφέρεται ως τοπική κοινωνία παράγοντες, δήμοι κλπ.
Για τα πλευρικά διόδια στη βόρεια Αττική
Υπάρχει ήδη και ειδικά στη βόρεια Αττική
μια έντονη ανησυχία σαφώς κατώτερη βέβαια και αναντίστοιχη των σχεδίων
και των μέτρων που είναι προς υλοποίηση, με τη σχεδιαζόμενη τοποθέτηση
πλευρικών διοδίων στη γέφυρα Βαρυμπόμπης, στον Άγιο Στέφανο και στο
Βαθύ.
Οι δήμοι και ειδικά μπροστά στην έλευση σε λιγότερο από 5 μήνες των αυτοδιοικητικών εκλογών, δήμαρχοι και δημοτικά συμβούλια, προσκείμενα στη συγκυβέρνηση, έκαναν τις «αναγκαίες» για την «έξωθεν καλή μαρτυρία» κινήσεις με ψηφίσματα και παραστάσεις. Απολύτως τεχνηέντως όμως, και σε προφανές «κομπρομί» με την κυβέρνηση και τους μεγαλοεργολάβους, αφυδάτωσαν πλήρως τις αντιδράσεις που υπήρξαν.
Φρόντισαν να εκτονωθούν σε ανώδυνα μονοπάτια. Περιόρισαν την αντίδραση σε μια φιλολογική αντιπαράθεση περί αδυναμίας ή καθυστέρησης κατασκευής παράπλευρων δρόμων, έλλειψης οικονομικών και περιβαλλοντικών μελετών που θα νομιμοποιούσε τα πλευρικά διόδια, και ψέλλισαν ηθικού χαρακτήρα διαμαρτυρία για τις υπέρογκες αυξήσεις των τελών των διοδίων.
Την Κυριακή στις 8 Δεκέμβρη, με πρωτοβουλία τριών δήμων (Ωρωπού, Κηφισιάς, Διονύσου), έγινε συγκέντρωση στα διόδια Αφιδνών πολλών εκατοντάδων ανθρώπων από τις περιοχές. Από την πλευρά των δημάρχων η πρόθεση και η διαχείριση ήταν προς την κατεύθυνση που προαναφέραμε και με το βλέμμα στις προσεχείς εκλογές, για αυτό και τη διαχειρίστηκαν επικοινωνιακά και μόνο.
Το ζήτημα δεν περιορίζεται αποκλειστικά στους κατοίκους αυτών των περιοχών, εκτείνεται και αφορά μια αρκετά ευρύτερη περιοχή από τα σύνορα της Αττικής με τη Βοιωτία (από τη Χαλκίδα ) έως περιοχές στα χαμηλά και από τις δύο πλευρές του άξονα της εθνικής οδού, και κατά προέκταση για μεγάλο τμήμα των κατοίκων του λεκανοπεδίου. Είναι απόλυτα αναγκαίο να αποκαλυφθούν οι προθέσεις μεγαλοεργολάβων και κυβέρνησης σε μαζική κλίμακα, να προετοιμαστούν και να υπάρξουν αντιδράσεις για τη ματαίωση αυτών των σχεδίων παραπέρα λαϊκής αφαίμαξης, με τη δράση των αυθεντικών κινήσεων του λαϊκού παράγοντα.
Οι δήμοι και ειδικά μπροστά στην έλευση σε λιγότερο από 5 μήνες των αυτοδιοικητικών εκλογών, δήμαρχοι και δημοτικά συμβούλια, προσκείμενα στη συγκυβέρνηση, έκαναν τις «αναγκαίες» για την «έξωθεν καλή μαρτυρία» κινήσεις με ψηφίσματα και παραστάσεις. Απολύτως τεχνηέντως όμως, και σε προφανές «κομπρομί» με την κυβέρνηση και τους μεγαλοεργολάβους, αφυδάτωσαν πλήρως τις αντιδράσεις που υπήρξαν.
Φρόντισαν να εκτονωθούν σε ανώδυνα μονοπάτια. Περιόρισαν την αντίδραση σε μια φιλολογική αντιπαράθεση περί αδυναμίας ή καθυστέρησης κατασκευής παράπλευρων δρόμων, έλλειψης οικονομικών και περιβαλλοντικών μελετών που θα νομιμοποιούσε τα πλευρικά διόδια, και ψέλλισαν ηθικού χαρακτήρα διαμαρτυρία για τις υπέρογκες αυξήσεις των τελών των διοδίων.
Την Κυριακή στις 8 Δεκέμβρη, με πρωτοβουλία τριών δήμων (Ωρωπού, Κηφισιάς, Διονύσου), έγινε συγκέντρωση στα διόδια Αφιδνών πολλών εκατοντάδων ανθρώπων από τις περιοχές. Από την πλευρά των δημάρχων η πρόθεση και η διαχείριση ήταν προς την κατεύθυνση που προαναφέραμε και με το βλέμμα στις προσεχείς εκλογές, για αυτό και τη διαχειρίστηκαν επικοινωνιακά και μόνο.
Το ζήτημα δεν περιορίζεται αποκλειστικά στους κατοίκους αυτών των περιοχών, εκτείνεται και αφορά μια αρκετά ευρύτερη περιοχή από τα σύνορα της Αττικής με τη Βοιωτία (από τη Χαλκίδα ) έως περιοχές στα χαμηλά και από τις δύο πλευρές του άξονα της εθνικής οδού, και κατά προέκταση για μεγάλο τμήμα των κατοίκων του λεκανοπεδίου. Είναι απόλυτα αναγκαίο να αποκαλυφθούν οι προθέσεις μεγαλοεργολάβων και κυβέρνησης σε μαζική κλίμακα, να προετοιμαστούν και να υπάρξουν αντιδράσεις για τη ματαίωση αυτών των σχεδίων παραπέρα λαϊκής αφαίμαξης, με τη δράση των αυθεντικών κινήσεων του λαϊκού παράγοντα.
Σχόλια