Εγνατία οδός, διόδια και παραχωρησιούχοι


- Εγνατία Οδός:  Αρχαίος Ρωμαϊκός δρόμος εμπορικής και στρατιωτικής σημασίας που ξεκινούσε από το Δυρράχιο και έφτανε στην Κωνσταντινούπολη. - Διόδια:  Ελληνική λέξη προερχόμενη από τη δίοδο, που για να τη διαβείς, πρέπει να πληρώσεις. - Παραχωρησιούχος:  Άγνωστη Ελληνική λέξη για τα λεξικά της ελληνικής γλώσσας. 
Oι λεξιπλάστες που την έπλασαν, αποσκοπούν στην εύηχη μονολεκτική αναφορά στον ιδιώτη αποδέκτη δημόσιας περιουσίας που του παραχωρείται κάτι τις από εθνομειοδοτικές κυβερνήσεις για να κερδοσκοπεί.   Όμως, τα δημόσια έργα και υποδομές, οι εγκαταστάσεις κοινής ωφέλειας και οι κοινόχρηστες λειτουργίες, έχουν πληρωθεί από τους φορολογούμενους πολίτες, ανήκουν σ’ όλο το λαό και δεν μπορεί να παραχωρηθούν σε ιδιωτικά συμφέροντα, ούτε αυτά καθ’ εαυτά, ούτε η διαχείρισή τους. Είναι προφανές πως τα ιδιωτικά συμφέροντα (το λέει εξάλλου η ίδια η λέξη) αποσκοπούν στην αποκόμιση πρωτίστως οικονομικού οφέλους  από οποιαδήποτε δραστηριότητα εξασκούν, χωρίς να ενδιαφέρονται για το κοινωνικό σύνολο, παρά μόνο αν η δραστηριότητα, ωφελώντας «παράπλευρα» μερίδα χρηστών, αυξάνει την κερδοσκοπία τους. Η παραχώρηση προς εκμετάλλευση από ιδιώτες των δημόσιων υποδομών συγκοινωνίας, αποτελεί εγκληματική πράξη σε βάρος του λαού, ο οποίος, αφού πλήρωσε ο ίδιος για την κατασκευή τους, καλείται να χρυσοπληρώσει και τους κερδοσκόπους «παραχωρησιούχους» για να χρησιμοποιεί τις δικές του υποδομές. Η παραχώρηση προς εκμετάλλευση από ιδιώτες των δημόσιων υποδομών συγκοινωνίας, αποτελεί εγκληματική πράξη σε βάρος των εργαζομένων σ’ αυτές, οι οποίοι ή απολύονται ή «μεταβιβάζονται» στα δόκανα της ιδιωτικής εργοδοσίας, για να δουλέψουν σε συνθήκες γαλέρας τις οποίες δημιουργούν οι νόμοι και τα διατάγματα που ψηφίζουν οι εντολοδόχοι κυβερνώντες. Η παραχώρηση προς εκμετάλλευση από ιδιώτες των δημόσιων υποδομών συγκοινωνίας, αποτελεί εγκληματική πράξη σε βάρος των κατοίκων των περιοχών απ’ όπου διέρχονται, αφού το κόστος χρήσης των για τους μικρομεσαίους επαγγελματίες και τα λαϊκά στρώματα, είναι ήδη απαγορευτικό, πόσο μάλλον όταν τον αριθμό και το τίμημα των διοδίων θα το καθορίζει ο κερδοσκόπος «παραχωρησιούχος».  Η παραχώρηση προς εκμετάλλευση από ιδιώτες των δημόσιων υποδομών συγκοινωνίας, αποτελεί εγκληματική πράξη σε βάρος της υπαίθρου, γιατί συμβάλλει στην ερήμωσή της, αφού, ως κλειστοί οδικοί άξονες ταχείας κυκλοφορίας, αποθαρρύνουν τους διερχόμενους για στάση σε πόλεις, κωμοπόλεις και χωριά, όπου δραστηριοποιούνται μικροεπιχειρήσεις τουρισμού, αναψυχής και ξεκούρασης για τη εξυπηρέτηση όσων χρησιμοποιούσαν πριν το Εθνικό και Επαρχιακό δίκτυο. Δίκτυα τα οποία έχουν ήδη εγκαταλειφθεί στο έλεος της «αχρησίας», χωρίς την εφαρμογή μελετών που έχουν εκπονηθεί για την βελτίωση των τεχνικών χαρακτηριστικών τους, χωρίς την εφαρμογή των προβλεπόμενων προδιαγραφών, χωρίς αρμόζουσες επισκευές και  συντηρήσεις, αυξάνοντας σημαντικά τις πιθανότητες ατυχημάτων σε όσους «περίοικους» πια χρησιμοποιούν αυτό το λεγόμενο Εθνικό και Επαρχιακό δίκτυο. Για παράδειγμα η εθνική οδός από διασταύρωση Παναγιά με Εγνατία έως διασταύρωση για Μηλιά - Γρεβενά (η παλιά «ΚΑΤΑΡΑ») είναι κλειστή με απόφαση των περιφερειών Ηπείρου και Θεσσαλίας εδώ και τρία χρόνια. Αυτό ουσιαστικά αποκλείει και την χρήση εναλλακτικών διαδρομών χωρίς διόδια. Έτσι και η Εγνατία Οδός, όπως και ο ΠΑΘΕ και όλοι οι ταχείας κυκλοφορίας οδικοί άξονες που υλοποιούνται από τα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα και πληρώνονται από τους φορολογούμενους λαούς, κατασκευάστηκε για να εξυπηρετεί το διεθνές διαμετακομιστικό εμπόριο πρωτίστως και όχι την ενδοχώρα και τους κατοίκους των περιοχών απ’ όπου διέρχονται, οι οποίοι απολαμβάνουν αυτό το έργο που χρυσοπληρώνουμε ακόμα, όπως η γλάστρα που ποτίζεται χάριν του βασιλικού. Το δε μεγάλο κόστος χρήσης της, που θα αυξηθεί ακόμα περισσότερο από τους για 40 χρόνια «παραχωρησιούχους», αποτρέπει την συντριπτική πλειοψηφία των μικρομεσαίων επιχειρηματιών και των λαϊκών στρωμάτων να την χρησιμοποιούν, παρά μόνο σε περίπτωση μεγάλης ανάγκης. Και για να μη ξεφεύγει κανένας «περίοικος», ενεργοποιούνε και τα διόδια στο Δροσοχώρι και ποιος ξέρει σε πόσα άλλα σημεία κατά μήκος της Εγνατίας Οδού, ώστε να τα βρούνε έτοιμα κι’ αυτά οι νέοι ιδιοκτήτες, οι λεγόμενοι «παραχωρησιούχοι». Γι’ αυτούς και πολλούς ακόμη λόγους, πρέπει να καταργηθούν και να μην εφαρμοσθούν ποτέ οι παραχωρήσεις και τα ξεπουλήματα των κοινόχρηστων υποδομών και της δημόσιας περιουσίας, που ολοένα, εσπευσμένα και πιο ξεδιάντροπα προωθεί η κυβερνητική πολιτική κατ’ εντολή των μεγάλων οικονομικών συμφερόντων και της τρόικας, που βιάζονται να αρπάξουν τη λεία τους. Όμως την κατασκευή και τη συντήρηση όλων των κοινοχρήστων υποδομών, τις έχει χρυσοπληρώσει ο ελληνικός λαός με τις πολλαπλές φορολογίες του εισοδήματός του, της περιουσίας του, του αυτοκινήτου, των τελών κυκλοφορίας, των καυσίμων, των Δημόσιων και Δημοτικών τελών και τόσων άλλων φοροεπιβαρύνσεων, ων ουκ έστιν αριθμός. Γι’ αυτό και δεν πρέπει να υπάρχει επιβάρυνση χρήσης κοινοχρήστων υποδομών με την επιβολή Διοδίων όπως γίνεται σήμερα, που οι πολλοί με τις συχνές χρηστικές ανάγκες ξεχρεώνουν και συντηρούν τα δημόσια έργα ενώ, ελάχιστη είναι, αναλογικά, η συνεισφορά των μεγάλων εταιρειών που μεταφέρουν τα εμπορεύματά τους απ’ άκρη σ’ άκρη, μέσω των κλειστών οδικών αξόνων. Αυτή την πολλαπλή ξεχρέωση εποφθαλμιούν τα ιδιωτικά συμφέροντα και θέλουν να την καρπωθούν. Με το ίδιο σκεπτικό, αυτό της κερδοφορίας, επιλέγουν, ποιοι οδικοί άξονες θα τους παραχωρηθούν, ποια λιμάνια, αεροδρόμια ή σιδηροδρομικές γραμμές.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ανεμογεννήτριες: Μικρό όφελος - μεγάλη καταστροφή λένε τώρα οι επιστήμονες.

Σχόλιο