Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο Μητσοτάκης προσπαθεί να ψαρέψει ψήφους από τους καλλιτέχνες

 


Στην εκπνοή σχεδόν του χρόνου για τις ευρωεκλογές (3 Ιουνίου 2024), η Γενική Γραμματεία Νομικών και Κοινοβουλευτικών Θεμάτων, δηλαδή το «επιτελικό κράτος» του Μαξίμου, ανακοίνωσε την ίδρυση νομοπαρασκευαστικής επιτροπής  με έργο τη σύνταξη προσχεδίου νόμου και προκαταρκτικής έκθεσης ανάλυσης συνεπειών ρύθμισης για την ίδρυση Ανώτατης Σχολής Παραστατικών Τεχνών. Το έργο της Επιτροπής ολοκληρώνεται τέλος Ιουλίου 2024.

Ενάμισης χρόνος περίπου έχει περάσει από τότε (15 Φλεβάρη 2023) που ο Μητσοτάκης δέχτηκε να συναντήσει τους καλλιτέχνες που αγωνίζονταν ενάντια στο κατάπτυστο ΠΔ 85/2022, με το οποίο τα πτυχία των Ανώτερων Καλλιτεχνικών Σχολών εξισώνονταν με το απολυτήριο Λυκείου και οι καλλιτέχνες υποβιβάζονταν από την κατηγορία ΤΕ (Τεχνολογικής Εκπαίδευσης) στην κατηγορία ΔΕ (Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης), κόντρα σε όλη την υφιστάμενη νομοθεσία [βασικός ιδρυτικός νόμος 1158/1981 της Ανώτερης Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης που προσδιορίζει ότι ανήκει «εις την τρίτη βαθμίδα εκπαιδεύσεως», όλα τα ΠΔ που αφορούν τους Κανονισμούς Οργάνωσης και Λειτουργίας των Ανώτερων Σχολών Δραματικής Τέχνης, Ανώτερων Σχολών Χορού, Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης (ΚΣΟΤ), Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης Εθνικού Θεάτρου και Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδας (ΠΔ 370/1983, ΠΔ 372/1983, 598/1985, ΠΔ 336/1989, αντίστοιχα)].

Ο Μητσοτάκης εξαναγκάστηκε να δεχτεί τους εκπροσώπους των καλλιτεχνικών σωματείων έπειτα από δυο μήνες μαζικού δυναμικού αγώνα που αγκαλιάστηκε από τη συντριπτική πλειοψηφία της εργαζόμενης κοινωνίας, επειδή το δίκιο τους ήταν ολοφάνερο και ο παλμός, η μαζικότητα και η επιμονή τους -ειδικά των σπουδαστών των καλλιτεχνικών σχολών- έδινε ανάσα στους σκληρά χειμαζόμενους εργαζόμενους.

Σε αυτήν τη συνάντηση, ο Μητσοτάκης, εμφανίστηκε αμετακίνητος και αισχρά προκλητικός, ενώ προσπάθησε να ενεργοποιήσει και τον «κοινωνικό αυτοματισμό» ενάντια στους καλλιτέχνες. Ισχυρίστηκε ότι η κυβέρνησή του και αυτός προσωπικά έκαναν αυτό που έπρεπε με το ΠΔ 85/2022 και την τροπολογία 1565/2023, αλλά οι καλλιτέχνες από «παρεξήγηση» δεν το αντιλαμβάνονται ή είναι «στημένοι» από την αντιπολίτευση και πως αν συνεχίσουν να είναι στις καταλήψεις και στο δρόμο, θα έχουν την αποκλειστική ευθύνη για ό,τι ακολουθήσει.

Η φανατική αποδοχή του ΠΔ 85/2022 και της κατάπτυστης τροπολογίας 1565/2023 ήταν το βασικό περιεχόμενο των δηλώσεων Μητσοτάκη, το οποίο στη συνέχεια έντυσε με μια θολούρα δημαγωγικών εξαγγελιών κάνοντας «σημαία» την ίδρυση Ανώτατης Σχολής Παραστατικών Τεχνών… το 2025 (!). Εξαγγέλθηκε επίσης ότι ως το τέλος εκείνης της εβδομάδας θα κατατίθετο συγκεκριμένη πρόταση «προκειμένου να θεραπευτεί το ζήτημα που προέκυψε το 2017 και αφορά τη διαφοροποίηση μισθολογικά και ως προς την βαθμολογική εξέλιξη αποφοίτων δραματικών σχολών και σχολών χορού ανεξαρτήτως του έτους αποφοίτησής τους (προ ή μετά του 2003), για την παροχή καλλιτεχνικού-εκπαιδευτικού και συναφούς έργου στο δημόσιο».

Η «συγκεκριμένη πρόταση» της κυβέρνησης τελικά ήταν μια καρικατούρα, μια ΚΥΑ της απάτης που το Μαξίμου έδωσε στη συνδικαλιστική γραφειοκρατία των καλλιτεχνών ελπίζοντας ότι με αυτόν τον τρόπο αυτή θα λειτουργήσει ως δούρειος ίππος για να σταματήσει ο αγώνας. Στην πραγματικότητα επρόκειτο για ένα κουρελόχαρτο, γραμμένο κυριολεκτικά στο πόδι, που δεν ήταν καν σχέδιο ή προσχέδιο Κοινής Υπουργικής Απόφασης. Με αυτό το κουρελόχαρτο επινοήθηκε μια «ειδική μισθολογική κλίμακα» Καλλιτεχνικού Εργου (ΚΕ), που είναι πραγματικά ανύπαρκτη σε καθαρά νομικά κείμενα που προσδιορίζουν τις αποδοχές των καλλιτεχνών. Σε αυτά οι αποδοχές προσδιορίζονται με βάση τις κατηγορίες ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ, που αναφέρονται στους τίτλους σπουδών των εργαζομένων (π.χ. ΚΥΑ Σκυλακάκη Αριθμ. Ε 430/2021 που αφορά τις αποδοχές του καλλιτεχνικού προσωπικού της ΕΡΤ).

Τα παραπάνω τα υπενθυμίσαμε για να δείξουμε τις τρικλοποδιές που προσπάθησε να βάλει η κυβέρνηση Μητσοτάκη στους καλλιτέχνες, ενώ βασικός σκοπός της ήταν να μείνουν ανέγγιχτα το ΠΔ 85/2022 και η τροπολογία 1565/2023.

Με το μεγαλειώδες κίνημα των καλλιτεχνών τελικά να υποχωρεί, καθώς δέχτηκε πισώπλατο μαχαίρωμα από τη συνδικαλιστική γραφειοκρατία, ενώ λειτούργησε πάνω του  και η αναπόφευκτη κούραση των πολύμηνων κινητοποιήσεων, αλλά και η απομάκρυσνη των φώτων επειδή συνέβη το προαναγγελθέν έγκλημα των Τεμπών, ο Μητσοτάκης, βρήκε το πεδίο ελεύθερο και κράτησε ανέγγιχτα αυτά τα δυο αγκωνάρια της πολιτικής του (ΠΔ και τροπολογία).

Τώρα, μια εβδομάδα πριν τις ευρωεκλογές ξαναβγήκε στο μεϊντάνι για να κάνει δημαγωγικό παιχνίδι και να αποσπάσει πολυπόθητα ψηφαλάκια με την εξαγγελία ίδρυσης νομοπαρασκευαστικής επιτροπής που θα καταρτίσει προσχέδιο νόμου για την Ανώτατη Σχολή Παραστατικών Τεχνών, ενώ έως τώρα υπήρχε άφθονος χρόνος για να πραγματοποιηθεί από τότε που εξαγγέλθηκε.

Οι καλλιτέχνες δεν πρέπει να παραπλανηθούν από αυτήν την δημαγωγική κίνηση, της οποίας μάλιστα το περιεχόμενο είναι παντελώς άγνωστο. Ως μίνιμουμ στις δίκαιες διεκδικήσεις τους πρέπει να μείνουν πιστοί σε όσα απαιτούσαν όταν ήταν στους δρόμους του αγώνα: άμεση απόσυρση του ΠΔ 85 και άμεση κατάταξη των απόφοιτων των Ανώτερων Καλλιτεχνικών Σχολών στην κατηγορία ΤΕ. Γιατί αυτή η απαίτηση είναι ζήτημα ζωής, είναι βασικότατη προϋπόθεση επαγγελματικού στάτους (αμοιβές, εργασιακές σχέσεις), αλλά και ακαδημαϊκής εξέλιξης (κατατακτήριες εξετάσεις σε πανεπιστημιακές σχολές, μεταπτυχιακά). Ταυτόχρονα πρέπει να έχουν τα μάτια τους ανοιχτά σε κάθε τρικλοποδιά που θα επιχειρήσει να τους βάλει ο αδίστακτος Μητσοτάκης με το νέο σχέδιο που ετοιμάζει.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ανεμογεννήτριες: Μικρό όφελος - μεγάλη καταστροφή λένε τώρα οι επιστήμονες.

Σχόλιο