Φεστιβάλ ΚΝΕ-Οδηγητή: Ποια «ιστορία» γράφει 50 χρόνια τώρα

 



Με αφορµή την πραγµατοποίηση του 50ού φεστιβάλ ΚΝΕ-Οδηγητή φέτος, ο Ριζοσπάστης, οι ιστοσελίδες του 902, της ΚΝΕ και του ΚΚΕ όλο αυτό το διάστηµα πραγµατοποιούν αφιε- ρώµατα στην ιστορία του φεστιβάλ-«θεσµού», όπως το χαρακτηρίζουν. Ακόµη και ο αστικός τύπος έχει πραγµατοποιήσει πλήθος αφιερωµάτων στο φεστιβάλ της ΚΝΕ, ενώ δεν είναι λίγες οι συνεντεύξεις στελε- χών του ΚΚΕ και της ΚΝΕ µε αφορµή την εν λόγω επέτειο. Ανεξάρτητα από το «πολι- τιστικό» και «καλλιτεχνικό» προκάλυµµα, είναι έκδηλη η προσπάθεια των ηγεσιών του ΚΚΕ και της ΚΝΕ να σβήσουν από τη µνή µη του λαού και της νεολαίας την ιστορική πορεία του ρεβιζιονιστικού ΚΚΕ, τους συµβιβασµούς, τις υποχωρήσεις, την  προδοσία εν τέλει των επαναστατικών αρχών και κατευθύνσεων του κοµµουνιστικού κινήµατος. Στόχος της ηγεσίας του ΚΚΕ είναι η πα- ρουσίαση µέσα από τα 50 αυτά φεστιβάλ µιας υποτιθέµενης «συνεπούς» και «αδιάλειπτης» παρουσίας, συγκαλύπτοντας τους καιροσκοπισµούς, τη συνεργασία µε τα α- στικά κόµµατα σε αστικές κυβερνήσεις, τον εξωραϊσµό της καπιταλιστικής παλινόρθω- σης στην ΕΣΣ∆ και τις άλλες σοσιαλιστικές χώρες και όλη την υπόλοιπη  «προσφορά» της ΚΝΕ όχι στο νεολαιίστικο και εργατι- κό-λαϊκό  κίνηµα -όπως ισχυρίζονται-  αλλά βασικά στο αστικό σύστηµα και στη δυσφή- µηση των κοµµουνιστικών ιδεών και του σοσιαλισµού.

 

Στα 50 αυτά φεστιβάλ, που η ΚΝΕ καλεί τη νεολαία να «συµπορευτεί µε το ΚΚΕ στον δρόµο προς τον σοσιαλισµό-κοµµουνισµό», θυµίζουµε πως ήταν η ηγεσία του ΚΚΕ που τη δεκαετία του ’70 ενέτασσε το ΠΑ- ΣΟΚ στις «δηµοκρατικές δυνάµεις» και πάλευε να κυβερνήσει µαζί του στα πλαίσια της «αλλαγής».  Στην αυγή της δεκαετίας του ’ 80 και ενώ η σοσιαλδηµοκρατία άλωνε τα µυαλά και τις συνειδήσεις των   ανθρώπων της αριστεράς και του κοµµουνιστικού κι- νήµατος µε την πολιτική της «αλλαγής», στα φεστιβάλ της ΚΝΕ διάβαζε κανείς το σύνθηµα «αλλαγή δε γίνεται χωρίς το ΚΚΕ».

«Το µέλλον µας είναι ο σοσιαλισµός» γράφει η ΚΝΕ στην αφίσα της για το 50ό της φεστιβάλ, αναπαράγοντας ταυτόχρονα στις ανακοινώσεις της την «ιστορία» που γράφει όλα αυτά τα χρόνια. «Με τη δύνα- µη της Περεστρόικα, το φως του Οκτώβρηπιο λαµπερό», έγραφε στα πανό της σταφεστιβάλ των τελευταίων χρόνων της δε- καετίας του ’80 και των αρχών του ’90 η ΚΝΕ. Αυτήν την «ιστορία» έγραφε όταν χαιρέτιζε την «περεστρόικα», την τελευταία δηλαδή σκηνή στο έργο της καπιταλιστικής ισοπέδωσης της ΕΣΣ∆ και την πρόβαλλε ως«εµβάθυνση του σοσιαλισµού». Όταν κα- λούσε στα φεστιβάλ της τις νεολαίες και τους εκπροσώπους των ρεβιζιονιστικών κοµµάτων που ηγούνταν στις πρώην σο- σιαλιστικές χώρες, τις νεολαίες και τους εκπροσώπους των κοµµάτων που γκρέµισαν ακόµη και τα ψευτοσοσιαλιστικά προσωπεία των καθεστώτων τους, που ισοπέδωσαν κάθε σοσιαλιστική κατάκτηση, που δυσφήµησαν µε κάθε τρόπο το σοσιαλισµό, που άνοιξαν το δρόµο για την πιο στυγνή εκµετάλλευση των εργαζοµένων και των λαών των χωρών τους, για την πιο ακραιφνή  τους εξάρτηση  από τις ΗΠΑ και το δυτικό ιµπεριαλισµό.

Το σύνθηµα, άλλωστε, το είχε δώσει η ίδια η Γενική Γραµµατέας της ΚΕ του ΚΚΕ, Αλέκα Παπαρήγα, όταν τον Ιούνιο του 1991 και µετά από τη διάλυση τόσων σοσιαλιστικών καθεστώτων, χάριζε το αγαλµατίδιο του Ηρακλή στον Γκορµπα- τσόφ, τον τότε ηγέτη της Σοβιετικής Ένω- σης, ευχόµενη «καλή επιτυχία στην ηράκλεια σπάθειά του».  Η «ηράκλεια»  αυ- τή «προσπάθεια» ολοκληρώθηκε λίγους µή- νες αργότερα, µε την τυπική διάλυση της ΕΣΣ∆ και του ΚΚΣΕ, το οποίο, µάλιστα, τέθηκε και στην παρανοµία.

Στην «ιστορία που έγραψαν» τα 50 αυτά φεστιβάλ δεν µπορούµε να µην υπενθυµί- σουµε τη συγκρότηση από το ΚΚΕ και την ΕΑΡ (Ενωµένη Αριστερά) του Ενιαίου «Συνασπισµού» και τη συµµετοχή του τελευ- ταίου στις κυβερνήσεις συνεργασίας Τζανε- τάκη και Ζολώτα, πρώτα µε τη Ν∆ και ύστερα µε τη Ν∆ και το ΠΑΣΟΚ. Σε ποια πάλη, σε ποιον αγώνα καλούσε τότε η ΚΝΕ τη νεολαία στα φεστιβάλ της, στην πάλη για τη συγκάλυψη των σκανδάλων του ΠΑ- ΣΟΚ και της ∆εξιάς; Ποια ιστορία υπε- ρασπιζόταν η ΚΝΕ, όταν η ηγεσία του ΚΚΕ συµφωνούσε στο πλαίσιο της κυ- βέρνησης «ειδικού σκοπού» Τζανετάκη και της πολιτικής της «εθνικής συµφιλί- ωσης» να καούν στον Ασπρόπυργο 17.500.000 αστυνοµικοί φάκελοι πολιτι- κών φρονηµάτων πολιτών για να ξεπλυ- θούν τα εγκλήµατα του µοναρχοφασισµού και της αντίδρασης;

Ποια «ιστορία» γράφει τα τελευταία χρόνια το φεστιβάλ της ΚΝΕ, όταν προ- βάλλει ως αγωνιστική γραµµή το κλείσι- µο των αγώνων της νεολαίας, όπως την περασµένη χρονιά µε την πάλη ενάντια στα ιδιωτικά πανεπιστήµια, όταν βαφτί- ζει «ενότητα» τον σεχταρισµό και τις ξε- χωριστές κινητοποιήσεις; Ποια «ιστορία» γράφει το φεστιβάλ της ΚΝΕ όταν δυσφηµεί την ιστορία του σοσιαλισµού και του κοµµουνιστικού κινήµατος µέσα από τις νε- οτροτσκιστικές αντιλήψεις της ηγεσίας του ΚΚΕ, όταν κατακεραυνώνει το σύνθηµα και τον αγώνα για Εθνική Ανεξαρτησία, όταν η αντιιµπεριαλιστική τους πάλη αρχίζει και τελειώνει µε τις στρατιωτικές επεµβάσεις και δεν έχει άλλες πλευρές, αφού οι «θεω- ρίες της εξάρτησης» είναι «ξένες και εχθρι- κές» προς την εργατική τάξη, σύµφωνα µε τις νεόκοπες θεωρήσεις των καθοδηγητών του ΚΚΕ…

 

∆ε θα σταθούµε εδώ στο πολιτιστικό και καλλιτεχνικό περιεχόµενο των φεστιβάλ της ΚΝΕ, ανεξάρτητα αν θα µπορούσαν να γρα- φτούν πολλά και γι’ αυτό. Και αναµφίβολα έχουν περάσει ανά τα χρόνια σπουδαίοι καλ- λιτέχνες από αυτά, χωρίς να ταυτίζονται, βέβαια, µε το ΚΚΕ, όπως «λαθραία» επιχει- ρεί να τους παρουσιάσει η ηγεσία του. Όπως

επίσης η ρεβιζιονιστική ιδεολογικοπολι- τική πλατφόρµα του ΚΚΕ δε συνδέεται µε κάθε εκδήλωση στο πλαίσιο των φε- στιβάλ της ΚΝΕ, στα οποία έχουν παρου- σιαστεί κατά καιρούς εκδηλώσεις µε αξιόλογο περιεχόµενο.

 

Οφείλουµε, ωστόσο, να σηµειώσουµε δύο ζητήµατα σε ό,τι αφορά στο πολιτιστικό σκέλος όχι µόνο των φεστιβάλ της ΚΝΕ, αλλά και ευρύτερα των πολιτιστικών «ανοιγµάτων» της ηγεσίας του ΚΚΕ τα τελευταία χρόνια.

1.       . Αποτελεί πρόκληση να καλούν το ΚΚΕ και η ΚΝΕ καλλιτέχνες που, σε κρίσιµες φάσεις  στην  πρόσφατη   ιστορία, όχι µόνο στάθηκαν  απέναντι  στον  λαό, αλλά υπερα- σπίστηκαν και την αντιλαϊκή πολιτική  είτε µέσα από τη συµµετοχή τους σε αστικές κυ- βερνήσεις και ψηφοδέλτια αστικών κοµ- µάτων είτε  µέσα  από δηλώσεις και συνεντεύξεις τους στον τύπο. Ταυτόχρονα, η ηγε- σία του ΚΚΕ δε διστάζει να παρουσιάζει ως υποστηρικτές της πολιτικής της καλ- λιτέχνες τους οποίους όλα τα προηγούµε- να χρόνια, όχι απλά δεν καλούσε στις εκ- δηλώσεις της, µα τους κατακεραύνωνε όχι µόνο για την πολιτική τους στάση, µα και για την καλλιτεχνική τους διαδροµή! Πρόκειται   για   καλλιτέχνες   απέναντι   στους οποίους το ΚΚΕ ύψωσε µέτωπο αντιπαράθε- σης, όπως ο Γιώργος Νταλάρας, ο ∆ιονύσης Τσακνής, ο Χρήστος Θηβαίος, ο Σταύρος Ξαρχάκος, ο Θάνος Μικρούτσικος, ο Γιώρ- γος Κιµούλης κ.ά., ακυρώνοντας πολλές φο- ρές µε απόλυτο τρόπο ακόµη και την ουσια- στική καλλιτεχνική τους προσφορά και αξία.

2.       Είναι τέτοιος ο καιροσκοπισµός της ηγε- σίας του ΚΚΕ που δε διστάζει, αναφερόµε- νη στα φεστιβάλ της ΚΝΕ σαν το «µεγαλύ- τερο πολιτιστικό γεγονός της χώρας», να κα

λεί σε αυτά καλλιτέχνες που υµνούν τη ναρ- κωκουλτούρα την ίδια ώρα που υποτίθεται πως η  ΚΝΕ παλεύει ενάντια στα ναρκωτι- κά, καλλιτέχνες που µεσουράνησαν και µε- σουρανούν στα µπουζούκια και την υπο- κουλτούρα της νύχτας, ακόµη και καλλιτέχνες που προωθεί η κυρίαρχη τάξη για να «υπνωτίζει» και να αποπροσανατολίζει τη νεολαία µε  ανώδυνα,  ευτελή,  µισογυνικά και αντιδραστικά τραγούδια. Και αποτελεί θράσος, την ώρα που το φεστιβάλ της ΚΝΕ δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει πολ- λά από τα κυρίαρχα πρότυπα µουσικής και κουλτούρας, ο γραµµατέας του ΚΣ της ΚΝΕ να κάνει λόγο για τη «σύνδεση της προοδευτικής τέχνης και του πολιτισµού µε την πολιτική πρόταση διεξόδου του ΚΚΕ». Γιατί, αν ήταν πράγµατι έτσι, η προβολή από την ∆ΑΠ και  την ΠΑΣΠ όλα

τα προηγούµενα χρόνια πολλών καλλιτε- χνών και ειδών µουσικής που η ΚΝΕ βαφτίζει σήµερα ως «προοδευτική τέχνη»,  µάλ- λον θα σήµαινε πως οι εν λόγω  δυνάµεις ήταν προοδευτικές ή έτσι τις αντιλαµβα- νόταν η ηγεσία της ΚΝΕ ή πολύ περισσότε- ρο πως η παρουσία στο φεστιβάλ της ΚΝΕ διαφόρων καλλιτεχνών, τούς κάνει αυτόµα- τα προοδευτικούς. ∆ε γνωρίζουµε πού βρί- σκεται ο πάτος του βαρελιού σε ό,τι αφορά στα πολιτιστικά «ανοίγµατα» της ΚΝΕ, αλλά αν κρίνουµε από τις πολιτικές «συνεργα- σίες» και την παρουσία στελεχών προερ- χόµενων από το ΠΑΣΟΚ και  το  ΣΥΡΙΖΑ στα πρόσφατα ψηφοδέλτια του ΚΚΕ στις εθνικές, δηµοτικές και ευρωπαϊκές εκλογές, είµαστε σίγουροι πως ακόµη  έχουµε πολλά να δούµε…

 

Σύµφωνα µε τον τότε γραµµατέα του ΚΣ της ΚΝΕ και στέλεχος του ΚΚΕ, ∆ηµήτρη Γόντικα, η ιδέα για το φεστιβάλ της ΚΝΕ ήρθε όταν αντιπροσωπεία της οργάνωσης επισκέφθηκε το 1 974 το αντίστοιχο φεστιβάλ της «Ουµανιτέ», εφηµερίδας του ρεβι- ζιονιστικού ΚΚ Γαλλίας που µετέπειτα βρέθη- κε να στηρίζει αστικές κυβερνήσεις, ενώ η µετεξέλιξή του σήµερα αποτελεί συνιστώσα του νέου «Λαϊκού Μετώπου», στο οποίο το ΚΚΕ ασκεί δριµύτατη κριτική για τις αυτα- πάτες που καλλιεργεί και τον ρόλο που παί- ζει. Η σταθερή προσήλωση του ΚΚΕ στην υπεράσπιση των αντεπαναστατικών ρε- βιζιονιστικών καθεστώτων και των κοµ- µάτων που ξήλωσαν τις επαναστατικές αρχές του µαρξισµού-λενινισµού και πέτα- ξαν στη λάσπη τις κόκκινες σηµαίες της επανάστασης και του σοσιαλισµού έβαλε τη σφραγίδα της όχι µόνο στα φεστιβάλ της ΚΝΕ 50 χρόνια τώρα, αλλά συνολικά στην πορεία του ΚΚΕ ύστερα από την επι- κράτηση του ρεβιζιονισµού το 1956.

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ανεμογεννήτριες: Μικρό όφελος - μεγάλη καταστροφή λένε τώρα οι επιστήμονες.

Σχόλιο