Τα πρώτα αποτελέσματα των μέτρων του Υπουργείου Συγκοινωνιών «για την πάταξη της λαθρεπιβίβασης»:
Θάνατος 18χρονου επιβάτη που προσπάθησε
να αποφύγει το πρόστιμο!
να αποφύγει το πρόστιμο!
Στο θάνατο του Θανάση Καναούτη, κατέληξε ο έλεγχος εισιτηρίου στο τρόλεϊ «12». Είναι το πρώτο τόσο σοβαρό περιστατικό εδώ και δύο μήνες περίπου που ξεκίνησε η εφαρμογή της νέας δέσμης μέτρων του υπουργείου συγκοινωνιών για «την καταπολέμηση της λαθρεπιβίβασης» στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας.
Τα απανωτά μνημόνια και μέτρα που έχουν συντρίψει τα εισοδήματα του λαού σε συνδυασμό με την ανεργία και την αύξηση του εισιτήριου στο 1,40 ευρώ, επόμενο ήταν να προκαλέσουν μείωση στα έσοδα των οργανισμών αστικών συγκοινωνιών. Ο αριθμός των επιβατών μειώθηκε, κυρίως λόγω ανεργίας. Την ίδια στιγμή αυξήθηκε ο αριθμός όσων δεν πληρώνουν εισιτήριο στη βάση οικονομικών δυσκολιών.
Είναι πολλά τα λεφτά...
Εδώ και μερικούς μήνες η κυβέρνηση βρήκε την απάντηση στην πτώση εσόδων
των οργανισμών αστικών συγκοινωνιών. Εφαρμόζοντας τη γνωστή πλέον
συνταγή. Φορτώνοντας τα «σπασμένα» της πολιτικής του μνημονίου στο λαό.
Από τα τέλη του 2012 προχώρησαν σε ένταση των ελέγχων η οποία απέφερε
αύξηση στα έσοδα. Τις πρώτες εβδομάδες του Οκτώβρη οι πωλήσεις
εισιτηρίων αυξήθηκαν κατά 9%. Σημαντική ήταν επίσης η αύξηση των
προστίμων.Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο πρόεδρος της ΟΣΥ, Γιάννης Οικονόμου, κατά τον Ιανουάριο στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ «κόπηκαν» 5.080 πρόστιμα (αξίας 272.000 ευρώ), το Φεβρουάριο 4.022 (αξίας 206.000 ευρώ), το Μάρτιο όπου είχαν αρχίσει να εντείνονται οι έλεγχοι 9.870 (αξίας 506.00 ευρώ) και έως τις 17 Απριλίου 6.435 (αξίας 322.000 ευρώ).
Σε μετρό, ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και τραμ «κόπηκαν» 3.473 πρόστιμα τον Φεβρουάριο (αξίας 243.245 ευρώ), το Μάρτιο 4.734 πρόστιμα (αξίας 346.075 ευρώ), τον Απρίλιο 6.104 (αξίας 443.209 ευρώ) και τον Μάιο 5.577 πρόστιμα (αξίας 400.228 ευρώ). Ο αριθμός των προστίμων το διάστημα Φεβρουαρίου - Μαΐου 2013 είναι ενισχυμένος κατά 22,97% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012, ενώ η αξία των προστίμων είναι αυξημένη κατά 12,55%.
Ποσά προστίμων το 1ο τετράμηνο του 2013
Αξιοποιώντας τα παραπάνω στοιχεία το Υπουργείο ανακοίνωσε τον Ιούνιο μέτρα έντασης των ελέγχων και των προστίμων, όπως:
- Αύξηση του αριθμού των ελεγκτών και του προσωπικού των εκδοτηρίων.
- Εκπαίδευση νέου σώματος ελεγκτών.
- Είσοδος στα λεωφορεία και τρόλεϊ από την μπροστινή πόρτα, ώστε ο οδηγός να ελέγχει εισιτήρια.
- Συνεργασία με διωκτικές και δικαστικές αρχές.
- Ανεξίτηλο μελάνι στα ακυρωτικά μηχανήματα.
- Επέκταση των ελέγχων σε όλο το δίκτυο σταθερής τροχιάς και στο σύνολο των ωρών λειτουργίας.
Για όλα φταίνε οι «τζαμπατζήδες»
Σε ενίσχυση των παραπάνω μέτρων εξαπολύθηκε καμπάνια από το υπουργείο
για την «πάταξη της λαθρεπιβίβασης» κάτω από το γενικό σύνθημα «Αγόρασε
και επικύρωσε το εισιτήριό σου, μην "ακυρώνεις" τις μετακινήσεις σου».
Στο τηλεοπτικό σποτ του υπουργείου οι «λαθρεπιβάτες» στοχοποιούνται
απέναντι σε αυτούς που αγοράζουν εισιτήριο όσο και απέναντι γενικά στο
«δημόσιο συμφέρον».Σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο με τις διοικήσεις των ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ, ο γ.γ Μεταφορών του υπουργείου Νίκος Σταθόπουλος, ανέφερε ότι η αύξηση της τιμής του εισιτηρίου πρόκειται να εξεταστεί τον Σεπτέμβριο σε συνεργασία με την τρόικα. Σύμφωνα με τον ίδιο, ο στόχος που έχει τεθεί για να μην αυξηθεί η τιμή του εισιτηρίου, είναι να αυξηθούν τα έσοδα του ΟΑΣΑ σε ποσοστό 10%, που αντιστοιχεί σε 25 εκατομμύρια ευρώ. Ποσό που ισούται με την «απώλεια εισπράξεων από τη λαθρεπιβίβαση στην Αττική», όπως εκτιμούν τα επιτελεία του υπουργείου. Όπως φαίνεται για την προγραμματισμένη αύξηση εισιτηρίων τον ερχόμενο Οκτώβρη που προβλέπεται στο επικαιροποιημένο μνημόνιο σε ποσοστό 25%, σκοπεύουν να ρίξουν το φταίξιμο στους «λαθρεπιβάτες» και την «εισιτηριοδιαφυγή».
Ποιος θα πληρώσει τις αυξήσεις;
Η κυβέρνηση θέλει να πετύχει με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια.1. Να αποσυμπιέσει την πολιτική ευθύνη για τις αυξήσεις. Χτίζοντας επάνω στο πρόσωπο των φτωχών και των άνεργων το προφίλ του «τζαμπατζή» που ζημιώνει το δημόσιο με την «εισιτηριοδιαφυγή» του και ευθύνεται για την αύξηση των εισιτηρίων που θα υποστούν οι υπόλοιποι.
2. Να νομιμοποιήσει στα μάτια του λαού τη σκλήρυνση των ελέγχων ώστε να αποσπά με βίαιο τρόπο χρήμα, παίρνοντας και τα λίγα ψιλά από την τσέπη του κόσμου που χρησιμοποιεί τα ΜΜΜ και ταράζοντας τον στα πρόστιμα για να αυξηθούν τα κρατικά έσοδα.
Το συνεχές πλιάτσικο στις τσέπες των επιβατών, το ονομάζουν πλέον «Μάχη για να μην υπάρξει νέο κύμα αυξήσεων στα εισιτήρια».
Την ακόρεστη όρεξη τους για να βάλουν στο χέρι κι άλλα χρήματα από το λαό την ονομάζουν «εξυγίανση των συγκοινωνιακών φορέων».
Το μόνο που δεν έχουν υπολογίσει (γιατί απλούστατα δεν τους ενδιαφέρει) είναι ότι όλο και περισσότεροι δυσκολεύονται ή και δεν έχουν καθόλου τη δυνατότητα να πληρώνουν τα εισιτήρια ή και τα πρόστιμα. Μέχρι τώρα η απάντηση σε αυτή την απλή διαπίστωση από τη μεριά τους είναι ...περισσότερος βούρδουλας. Και κάπως έτσι φτάσαμε στο περιστατικό της Τρίτης 13 Αυγούστου.
Τυχαίο περιστατικό ή θύμα μιας πολιτικής που σκοτώνει;
Οι προθέσεις της κυβέρνησης δεν έχουν αλλάξει καθόλου μετά το συμβάν που
κόστισε τη ζωή σε ένα νέο άνθρωπο. Στις δηλώσεις του στο Mega ο
υφυπουργός Μιχάλης Παπαδόπουλος ανέφερε χαρακτηριστικά ότι: «η καταρχήν
εικόνα που υπάρχει είναι ότι ο οδηγός και ο ελεγκτής έκαναν αυτό που
έπρεπε να κάνουν και τίποτε παραπάνω». Η δικογραφία που σχηματίστηκε σε
βάρος των δύο είναι για ανθρωποκτονία από αμέλεια και μετά τον
εισαγγελέα αφέθηκαν ελεύθεροι χωρίς περιοριστικούς όρους.Έτσι ακριβώς είναι. Αυτή η πολιτική που θέλει να εφαρμόσει η κυβέρνηση ΚΑΙ στις συγκοινωνίες, δεν μπορεί να προχωρήσει παρά μόνο με περίσσεια βίας από τη μεριά της και από τη μεριά όσων καλούνται να παίξουν το ρόλο των οργάνων της. Οι οποίοι και αυξάνονται και καλούνται να κρατήσουν όλο και πιο εχθρική στάση απέναντι στο λαό.
Στην περίπτωση των λεωφορείων και τρόλεϊ οι ελεγκτές αυξήθηκαν κατά 40 άτομα, φτάνοντας συνολικά τους 230, από τους οποίους οι 190 είναι εθελοντές! Στις σταθερές συγκοινωνίες μεταφέρθηκαν 102 άτομα από διοικητικές θέσεις στον έλεγχο και τα εκδοτήρια. Έτσι, οι ελεγκτές αυξήθηκαν από 50 σε 90 και οι εκδότες από 200 στους 260. Όσο για το πλαίσιο λειτουργίας τους, όπως είπε ο Χατζηδάκης στη βουλή: «Σε κάθε περίπτωση είμαστε αποφασισμένοι να κινηθούμε προς αυτή την κατεύθυνση. Άρνηση υπηρεσίας δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να γίνει δεκτή. Έλεγχοι θα γίνονται και θα γίνονται ολοένα και περισσότερο και στους σταθμούς και στους συρμούς». Όσοι λοιπόν από τους ελεγκτές δεν είναι «δικά τους παιδιά» ή δεν έχουν πιστέψει ότι για όλα τα κακά που υφίστανται οι εργαζόμενοι στα ΜΜΜ φταίνε οι «τζαμπατζήδες», θα απειλούνται με κυρώσεις.
Γιατί έχασε τη ζωή του ένας άνθρωπος 18 χρονών στο Περιστέρι;
Το ερώτημα που βασανίζει τα μυαλά πολλών για τον άδικο θάνατο ενός 18χρονου νέου. Γιατί;Για το 1 ευρώ και σαράντα λεπτά; Μήπως επειδή ο ελεγκτής έδειξε υπερβάλλοντα ζήλο; Μήπως ήταν η κακιά στιγμή και η νεανική παρόρμηση;
Όχι, τίποτε από αυτά δεν ερμηνεύει ικανοποιητικά το γεγονός. Και μάλιστα μερικές από αυτές τις απαντήσεις αφήνουν στο απυρόβλητο τους μεγαλύτερους ενόχους. Είναι αυτοί που καθορίζουν τους όρους της ζωής μας, που καθόρισαν και τη μοίρα του Θανάση Κ. Και οι λόγοι που βρίσκεται αυτή τη στιγμή νεκρός είναι οι ίδιοι που έχουν φέρει σε απελπισία, στην πλήρη εξαθλίωση, στο παγκάκι του άστεγου, στην αυτοκτονία, εκατοντάδες μέχρι τώρα, αλλά και ακόμα περισσότερους στη συνέχεια.
Να λοιπόν γιατί έχασε τη ζωή του ένα 18χρονο παιδί.
Γιατί είναι πολλά τα λεφτά που βγάζουν από τις πλάτες μας και θέλουν να βγάλουν κι άλλα!
Γιατί η επιβολή των άδικων μέτρων απέναντι σε έναν ταλαιπωρημένο λαό που σπρώχνεται μέρα με τη μέρα στην εξαθλίωση, δεν γίνεται παρά μόνο με όλο και περισσότερη βία!
Γιατί η ζωή ενός νέου ανθρώπου, όπως και οι ζωές όλων μας, είναι αναλώσιμες για το σύστημα που η κυβέρνηση και τα υπουργεία της υπηρετούν.
Γιατί είναι αποφασισμένοι να μας σπρώξουν σε ακόμα μεγαλύτερη φτώχεια και εξαθλίωση, όσο αυτό τους αποφέρει όλο και περισσότερα κέρδη.
Πρέπει να βάλουμε φρένο σε αυτή την πολιτική. Να παλέψουμε ακόμα και για τους πιο στοιχειώδεις όρους της ζωής μας. Να αντισταθούμε σε αυτούς που μας στερούν και τα πιο βασικά δικαιώματα και να τα διεκδικήσουμε με αγώνα κι επιμονή. Η δικαίωση για τον άδικο θάνατο του 18χρονου μπορεί να έρθει μόνο μέσα από την επιτυχία του αγώνα.
- Να τιμωρηθούν οι ένοχοι για το θάνατο του Θανάση Κ.
- Κατάργηση του νέου σώματος ελεγκτών.
- Δωρεάν αστικές συγκοινωνίες για όλο το λαό.
- Κάτω η πολιτική που φτωχοποιεί και δολοφονεί.
Σχόλια