Περί εκπάιδευσης
Η πρώτη κίνηση που έκανε η νέα υπουργός παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως, ήταν
να καταργήσει τις δρομολογημένες από τον προκάτοχό της διαδικασίες για
ίδρυση νομικής σχολής στο πανεπιστήμιο της Πάτρας. Η κ. Κεραμέως
δικαιολόγησε την ενέργειά της αυτή ως εξής:
Πρώτη παρατήρηση: Εκτός από χιλιάδες άνεργους δικηγόρους, έχουμε χιλιάδες άνεργους γιατρούς, μηχανικούς, μαθηματικούς, οικονομολόγους, φιλολόγους κλπ. Να υποθέσουμε ότι "βασικό μέλημα της κυβέρνησης" είναι να κλείσει το Καποδιστριακό, το Αριστοτέλειο ή το Μετσόβειο ώστε να γεφυρωθεί το χάσμα ;
Δεύτερη παρατήρηση: Η σύνδεση της εκπαίδευσης με τις "πραγματικές ανάγκες της αγοράς εργασίας" είναι όχι απλώς απαράδεκτη αλλά και πρόστυχη. Τόσο ελεινά πρόστυχη ώστε έχει παραμυθιαστεί μ' αυτήν και μεγάλο τμήμα της ανεγκέφαλης λαϊκής μάζας. Όσοι, δηλαδή, δεν καταλαβαίνουν ότι στις "πραγματικές ανάγκες της αγοράς εργασίας" δεν περιλαμβάνονται οι αρχαιολόγοι, οι φιλόλογοι, οι ζωγράφοι, οι ιστορικοί κι ένας ατέλειωτος σωρός θεωρητικών επιστημόνων.
Τρίτη παρατήρηση: Πέρισυ μπήκαν στις τρεις νομικές σχολές της χώρας περί τους 1280 νέους φοιτητές. Σύμφωνα με εμπεριστατωμένη μελέτη, περίπου τόσοι θα έμπαιναν ακόμη κι αν υπήρχε τέταρτη νομική σχολή στην Πάτρα. Απλώς, τα παιδιά από την Καλαμάτα ή το Αγρίνιο δεν θα ήσαν αναγκασμένα να φτάσουν στην Θεσσαλονίκη ή στην Κομοτηνή για να σπουδάσουν.
Τέταρτη παρατήρηση: Αν δεν υπάρχει ανάγκη για τέταρτη νομική σχολή στην χώρα, όσοι πηγαίνουν για να σπουδάσουν νομικά σε ιδιωτικά πανεπιστήμια της Κύπρου (επί πληρωμή, δηλαδή) είναι από χέρι ηλίθιοι. Εκτός εάν η αγορά έχει πρόβλημα μόνο με τους νομικούς που προέρχονται από κρατικά πανεπιστήμια.
Έχουμε χιλιάδες άνεργους δικηγόρους... Βασικό μέλημα της κυβέρνησης είναι η γεφύρωση του χάσματος μεταξύ της εκπαίδευσης και των πραγματικών αναγκών της αγοράς εργασίας... Δεν χρειαζόμαστε τέταρτη νομική σχολή στην χώρα.
Πρώτη παρατήρηση: Εκτός από χιλιάδες άνεργους δικηγόρους, έχουμε χιλιάδες άνεργους γιατρούς, μηχανικούς, μαθηματικούς, οικονομολόγους, φιλολόγους κλπ. Να υποθέσουμε ότι "βασικό μέλημα της κυβέρνησης" είναι να κλείσει το Καποδιστριακό, το Αριστοτέλειο ή το Μετσόβειο ώστε να γεφυρωθεί το χάσμα ;
Δεύτερη παρατήρηση: Η σύνδεση της εκπαίδευσης με τις "πραγματικές ανάγκες της αγοράς εργασίας" είναι όχι απλώς απαράδεκτη αλλά και πρόστυχη. Τόσο ελεινά πρόστυχη ώστε έχει παραμυθιαστεί μ' αυτήν και μεγάλο τμήμα της ανεγκέφαλης λαϊκής μάζας. Όσοι, δηλαδή, δεν καταλαβαίνουν ότι στις "πραγματικές ανάγκες της αγοράς εργασίας" δεν περιλαμβάνονται οι αρχαιολόγοι, οι φιλόλογοι, οι ζωγράφοι, οι ιστορικοί κι ένας ατέλειωτος σωρός θεωρητικών επιστημόνων.
Τρίτη παρατήρηση: Πέρισυ μπήκαν στις τρεις νομικές σχολές της χώρας περί τους 1280 νέους φοιτητές. Σύμφωνα με εμπεριστατωμένη μελέτη, περίπου τόσοι θα έμπαιναν ακόμη κι αν υπήρχε τέταρτη νομική σχολή στην Πάτρα. Απλώς, τα παιδιά από την Καλαμάτα ή το Αγρίνιο δεν θα ήσαν αναγκασμένα να φτάσουν στην Θεσσαλονίκη ή στην Κομοτηνή για να σπουδάσουν.
Τέταρτη παρατήρηση: Αν δεν υπάρχει ανάγκη για τέταρτη νομική σχολή στην χώρα, όσοι πηγαίνουν για να σπουδάσουν νομικά σε ιδιωτικά πανεπιστήμια της Κύπρου (επί πληρωμή, δηλαδή) είναι από χέρι ηλίθιοι. Εκτός εάν η αγορά έχει πρόβλημα μόνο με τους νομικούς που προέρχονται από κρατικά πανεπιστήμια.
Σχόλια