Οργιο παρανομιών και ψευτιάς προς όφελος του Μελισσανίδη

Γήπεδο ΑΕΚ στη Νέα Φιλαδέλφεια

 

Στο πρώτο μέρος αυτής της έρευνας είδαμε ότι η κατασκευή του γηπέδου Μελισσανίδη, στο χώρο που βρισκόταν το ιστορικό γήπεδο της ΑΕΚ, με την προσθήκη τμήματος του Αλσους της Ν. Φιλαδέλφειας, είναι μια υπόθεση χτισμένη με πολλά ψέματα και παρανομίες. Aπό το Δημοτικό Συμβούλιο Ν. Φιλαδέλφειας μέχρι την πολιτική ηγεσία και υπηρεσιακούς παράγοντες του ΥΠΕΚΑ, είναι μπόλικος ο κόσμος που μπαίνει μπροστά για να διευκολύνει τα επιχειρηματικά σχέδια ενός μεγαλοκαπιταλιστή, για τον οποίο η ΑΕΚ δεν είναι παρά ένα εργαλείο.

Είναι ψέμα ο δήθεν σεβασμός στη νομοθεσία, όπως αποδεικνύεται από το γεγονός ότι η αρπαγή έξι στρεμμάτων από το Αλσος, ενέργεια καθαρά αντισυνταγματική, επιχειρείται με την άρση της προστασίας των αλσών και την αλλαγή του χαρακτήρα του ίδιου του Αλσους Ν. Φιλαδέλφειας. Αυτό γίνεται με το νομοσχέδιο «Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας -Αττικής και το Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Θεσσαλονίκης και άλλες διατάξεις».

Είναι ψέμα ότι δεν θα γίνουν παράλληλες εμπορικές χρήσεις. Αυτό προβλέπεται στο νομοσχέδιο «Διαδικασία οριοθέτησης και ρυθμίσεις θεμάτων για τα υδατορέματα – ρυθμίσεις πολεοδομικής νομοθεσίας» (άρθρο 17). Προβλέπεται, ακόμη, υπέρβαση του συντελεστή δόμησης κατά 15% και έτσι ο τελικός συντελεστής δόμησης θα είναι 1,38 και όχι πολύ κάτω από το 1, όπως ισχυρίζονται οι Μελισσανίδης και Ανδριόπουλος.

 Η συζήτηση αυτού του νομοσχεδίου ολοκληρώθηκε ήδη στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής (Α και Β ανάγνωση) και την περασμένη Πέμπτη (μέρα που γράφονται αυτές οι γραμμές) ολοκληρωνόταν η συζήτηση και ψήφισή του στην Ολομέλεια της Βουλής, για να γίνει νόμος του κράτους.

Είναι ευρέως γνωστό, ότι η εταιρία «Δικέφαλος 1924 Κατασκευαστική Ανώνυμη Εταιρία» είναι οικογενειακή επιχείρηση του «Τίγρη», αφού το 98,5% των μετοχών της ανήκει στο γιο του. Επόμενο ήταν ο Δ. Μελισσανίδης να αξιοποιήσει τις καλές του σχέσεις  με τον Α. Σαμαρά και να εξασφαλίσει το άρθρο 17 του νομοσχεδίου για τα υδατορέματα, σύμφωνα με το οποίο προβλέπονται παράλληλες εμπορικές χρήσεις και υπέρβαση του συντελεστή δόμησης κατά 15 %.

Ο «Τίγρης», που επισκέπτεται συχνά το ΥΠΕΚΑ (Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής) εξασφάλισε ακόμη την εξαίρεση διατάξεων του αθλητικού νόμου 2725/1999, σύμφωνα με τις οποίες η εταιρία έπρεπε να καταβάλλει κάποια χρηματικά ποσά στην Ερασιτεχνική.  Το Σχέδιο Νομοθετικής Ρύθμισης για το γήπεδο του Μελισσανίδη αναφέρει: «Οι διατάξεις των παραγράφων 2, 3 και 4 του άρθρου 56 και του δεύτερου και του τρίτου εδαφίου της παραγράφου 1 του άρθρου 67 του ν. 2725/1999 (ΦΕΚ 121Α) δεν εφαρμόζονται στις αθλητικές εγκαταστάσεις του άρθρου  αυτού». Η παρ. 3 του άρθρου 57 του νόμου 2725/1999 προβλέπει: «Η μισθώτρια  εταιρία ή το σωματείο ή το φυσικό ή το νομικό πρόσωπο οφείλει να καταβάλει στον ιδιοκτήτη ή στον εκμισθωτή κατά περίπτωση του γυμναστηρίου ή της αθλητικής εγκατάστασης ποσοστό δεκαπέντε τοις εκατό (15%) του συνολικού τμήματος της οικείας σύμβασης». Η οικογενειακή επιχείρηση Μελισσανίδη, λοιπόν, θα εισπράττει από τις διαφημίσεις αρκετά λεφτά, αλλά η Ερασιτεχνική ΑΕΚ δε θα παίρνει δεκάρα. Είναι ακόμη ένα δείγμα της αγάπης που  τρέφει ο «Τίγρης» για την ΑΕΚ.

Πάμε παρακάτω. Το 1934, το υπουργείο Γεωργίας παραχώρησε στην «Αθλητική Ενωση Κωνσταντινουπόλεως» έκταση 26,621 στρεμμάτων (μετά από άρση της απόφασης για αναδάσωσή της) για την κατασκευή  γυμναστηρίου. Προφανώς για να αθλείται και ο προσφυγικός λαός της Ν. Φιλαδέλφειας. Ομως, στο σχέδιο του γηπέδου που παρουσίασαν από κοινού Μελισσανίδης και Ανδριόπουλος, στη συνεδρίαση της 20ής Νοέμβρη του 2013 του ΔΣ του Δήμου Ν. Φιλαδέλφειας, ο δεύτερος παραδέχτηκε, όταν η δημοτική σύμβουλος Δ-Ε Γκούμα ρώτησε πού θα αθλούνται τα τμήματα της Ερασιτεχνικής ΑΕΚ, ότι αυτό δεν προβλέπεται και ότι θα αναζητηθούν άλλοι χώροι. Παραθέτουμε το σχετικό διάλογο:

«Δ-Ε ΓΚΟΥΜΑ: Πού θα αθλούνται τα τμήματα της Ερασιτεχνικής ΑΕΚ, δεν προβλέπεται κάτι στα σχέδια της μελέτης, στην προμελέτη που έχουμε δει και ούτε και στις προηγούμενες παρουσιάσεις.

Δ. ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΟΣ: Δεν προβλέπονται χώροι του Ερασιτεχνικού  Σωματείου όσον αφορά άλλα αθλήματα, εκτός ίσως  από μερικά…Το  Ερασιτεχνικό Σωματείο είναι σε επαφές και συζητήσεις μαζί με τη Δικέφαλος ώστε να εξασφαλιστούν χώροι στην περιοχή
».

Τα περί ανεύρεσης άλλων χώρων είναι ένα ευχολόγιο προκειμένου να διασκεδαστούν οι άσχημες εντυπώσεις που δημιουργούνται από το άδειασμα της Ερασιτεχνικής ΑΕΚ. Στο θέμα  αυτό θα επανέλθουμε σε άλλο δημοσίευμα.

Ας δούμε πιο αναλυτικά τις πιέσεις που ασκήθηκαν από τον Δ. Μελισσανίδη, προκειμένου οι δασικές υπηρεσίες να απαντήσουν, ότι δεν έχουν αρμοδιότητα είτε για τον έλεγχο νομιμότητας είτε για τη λήψη μέτρων προστασίας.

Η εταιρία  Δικέφαλος ΑΕ, με τις δύο συνεδριάσεις του ΔΣ του δήμου της Ν. Φιλαδέλφειας, στις 2 Οκτώβρη και στις 20 Νοέμβρη του 2013, εξασφάλισε την έγκριση των σχεδίων για την κατασκευή του γηπέδου και μέσω αυτής της έγκρισης τη νομιμοποίηση της επιχειρούμενης καταπάτησης των 6 στρεμμάτων του Αλσους Ν. Φιλαδέλφειας.

Από το 1952 μέχρι το 1976 είχαν εκδοθεί από τον υπουργό Γεωργίας πολλές αποφάσεις παραχώρησης τμημάτων και όλου του  άλσους στο Δήμο Ν. Φιλαδέλφειας, με την υποχρέωση ανάπτυξής του. Προβλεπόταν, δε, ότι σε περίπτωση εγκατάλειψης του δάσους από το Δήμο, αυτός θα αποβαλλόταν από το Αλσος. Αυτό έγινε στο παρελθόν. Τώρα που το ΔΣ του Δήμου παραχώρησε 6 στρέμματα που Αλσους για την κατασκευή του γηπέδου, η Διεύθυνση Δασών Αθηνών έπρεπε άμεσα να εισηγηθεί στο Γενικό Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής και αυτός να αποφασίσει την αποβολή του δήμου Ν. Φιλαδέλφειας από το Αλσος. Αυτό όμως δεν έγινε.

Επόμενη κίνηση της εταιρίας «Δικέφαλος 1924» ήταν να απευθυνθεί στην Ειδική Γραμματεία Δασών, μέσω του ΥΠΕΚΑ, και να ρωτήσει αν έχει αρμοδιότητα να γνωμοδοτήσει για την κατασκευή του γηπέδου. Κανονικά, η εταιρία έπρεπε να απευθυνθεί στον γενικό γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης και όχι στην Ειδική Γραμματεία Δασών. Απευθύνθηκε στην Ειδική Γραμματεία Δασών, γιατί εκεί φαίνεται είχε πρόσβαση και προσδοκούσε ότι θα εκδοθεί μια απόφαση υπέρ της.

Στις 22 Γενάρη του 2014, η Διεύθυνση Προστασίας Δασών και Φυσικού Περιβάλλοντος (ΔΠΔΦΠ) ενημέρωσε τη Διεύθυνση Δασών Αθηνών για το αίτημα της «Δικέφαλος ΑΕ» και ζήτησε να ενημερωθεί για τις ισχύουσες διοικητικές πράξεις. Το ενημερωτικό αυτό έγγραφο η ΔΠΔΦΠ το κοινοποίησε και στη «Δικέφαλος ΑΕ». Την ίδια μέρα, η «Δικέφαλος ΑΕ» έστειλε δεύτερο έγγραφο, πάλι στον Ειδικό Γραμματέα Δασών, στο οποίο παραθέτει όλες τις νομοθετικές ρυθμίσεις που έγιναν για την έκταση των 6 στρεμμάτων του Αλσους Ν. Φιλαδέλφειας και καταλήγει: «Κατά συνέπεια των ανωτέρω και προκειμένου να αποφευχθούν άσκοπες καθυστερήσεις, παρακαλούμε όπως μας βεβαιώσετε ότι δεν απαιτείται οποιαδήποτε γνωμοδότηση της δασικής υπηρεσίας».

Στις 4 Φλεβάρη του 2014, η Διεύθυνση Δασών Αθηνών απάντησε στη Διεύθυνση Προστασίας Δασών και Φυσικού Περιβάλλοντος, αναφέροντας μόνο τις αντισυνταγματικές ρυθμίσεις των νόμων 3044/2002 και 4164/2013. «Ξέχασε» να αναφέρει ότι υπάρχουν οι διοικητικές πράξεις με τις οποίες παραχωρήθηκε τμηματικά η εποπτεία του άλσους στο Δήμο Ν. Φιλαδέλφειας και κηρύχτηκε η έκταση του Αλσους ως αναδασωτέα.

Στη συνέχεια, η Διεύθυνση Προστασίας Δασών και Φυσικού Περιβάλλοντος ανέλαβε να απαντήσει στη «Δικέφαλος 1924 ΑΕ». Ετοίμασε εισήγηση και την έστειλε στον Ειδικό Γραμματέα Δασών Γ. Αμοργιανιώτη, για να την υπογράψει και αυτός και να σταλεί στην εταιρία. Ομως, ο Γ. Αμοργιανιώτης και ο Κ. Δημόπουλος (γενικός διευθυντής Ανάπτυξης και Προστασίας Δασών και Φυσικού Περιβάλλοντος) απέρριψαν την εισήγηση της ΔΠΔΦΠ και έστειλαν ως απάντηση την απόφαση του Γ. Αμοργιανιώτη, για την οποία  γράψαμε στο προηγούμενο φύλλο, η οποία –όλως τυχαίως!– ήταν αρεστή στον Δ. Μελισσανίδη. Ηταν αρεστή στον «Τίγρη», γιατί ο Γ. Αμοργιανιώτης αποφάνθηκε ότι η έκταση των 6 στρεμμάτων έχει αποχαρακτηριστεί και γι’ αυτό οι δασικές υπηρεσίες δεν έχουν αρμοδιότητα να παρέμβουν! Ουσιαστικά, ο Ειδικός Γραμματέας Δασών με τη γνωμάτευση αυτή ευθυγραμμιζόταν με το περιεχόμενο του δεύτερου εγγράφου που έστειλε η εταιρία του Μελισσανίδη.

Για την ύπαρξη της εισήγησης της ΔΠΔΦΠ και την απόρριψή της μάθαμε από τον Γενικό Διευθυντή Ανάπτυξης και Προστασίας Δασών και Φυσικού Περιβάλλοντος. Πριν μερικές ημέρες τον επισκεφτήκαμε στο γραφείο του και τον ρωτήσαμε, γιατί παρέκαμψαν την εισήγηση της ΔΠΔΦΠ. Στοιχειώδης γνώση των κανόνων λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης λέει πως η αρμόδια διεύθυνση (ΔΠΔΦΠ) έπρεπε να ετοιμάσει το σχέδιο απόφασης. Από τη στιγμή που αυτό δεν έγινε, παρά την υποχρέωση της Διεύθυνσης, αλλά εξέδωσε απόφαση άμεσα ο ίδιος ο Ειδικός Γραμματέας Δασών, είναι βέβαιο ότι η ΔΠΔΦΠ παρακάμφθηκε. Αυτή τη σκέψη εκθέσαμε στο Γενικό Διευθυντή και τον ρωτήσαμε γιατί παρέκαμψαν τη Διεύθυνση, όταν είχαν τη δυνατότητα να διατάξουν τον προϊστάμενό της να κάνει μια καθ’ υπαγόρευση εισήγηση. Μας απάντησε, ότι η Διεύθυνση έμενε αμετακίνητη στην εισήγησή της και επομένως έπρεπε να απαντήσουν αυτοί (ειδικός γραμματέας και γενικός διευθυντής) στην εταιρία του Μελισσανίδη.

Προφανώς, ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Προστασίας Δασών με την εισήγησή του –το περιεχόμενο της οποίας δυστυχώς δεν γνωρίζουμε– σεβόμενος τον δασικό χαρακτήρα και την προστασία που έχουν τα άλση, δεν ενέδωσε στις πιέσεις και δεν εξέδωσε την κατάπτυστη απόφαση που εξέδωσε ο Ειδικός Γραμματέας Δασών, βάζοντας τα συμφέροντα της εταιρίας του Μελισσανίδη πάνω από το δημόσιο συμφέρον και τη νομιμότητα.

Ποια είναι η προστασία που απολαμβάνει το Αλσος Ν. Φιλαδέλφειας (και όλα τα άλση), η οποία απαγορεύει την παραχώρηση όχι 6 στρεμμάτων αλλά ακόμη και ενός τετραγωνικού μέτρου του Αλσους;

Πρώτον, υπάρχουν δύο αποφάσεις με τις οποίες το Αλσος Ν. Φιλαδέλφειας κηρύχτηκε αναδασωτέα έκταση.

Δεύτερον, υπάρχουν οι αποφάσεις με τις οποίες παραχωρήθηκε η εποπτεία του Αλσους στο Δήμο Ν. Φιλαδέλφειας.

Τρίτον, μεγάλη προστασία προσφέρει ο βασικός δασικός νόμος 998/1979. Αναφέρει ποια έργα επιτρέπονται στα άλση, στο πλαίσιο των επιτρεπτών επεμβάσεων στα δάση και στις δασικές εκτάσεις, που δεν έχουν καμία σχέση με γήπεδα και αθλητικές εγκαταστάσεις.

Επειδή λοιπόν υπάρχει αυτή η προστασία των αλσών στις πόλεις, ήταν επόμενο η ολομέλεια του ΣτΕ να εκδώσει την  απόφαση 1847/2008, με την οποία χαρακτήρισε όλες τις νομοθετικές ρυθμίσεις για το Αλσος της Ν. Φιλάδέλφειας αντισυνταγματικές. Οπως σημειώσαμε στο προηγούμενο φύλλο, η ίδια η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΚΑ αναγκάζεται, μετά από έξι χρόνια, να παραδεχτεί ότι οι διατάξεις αυτές είναι αντισυνταγματικές και να αποφασίσει να τις καταργήσει.

Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΚΑ, όμως, δεν ξεκινάει από θέσεις υπεράσπισης του δάσους γενικά και των αλσών ειδικά, ούτε από διάθεση να μην υποκύψει στις πιέσεις Μελισσανίδη. Αντίθετα θέλει να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις του καπιταλιστή και γι’ αυτό, με διατάξεις του νομοσχεδίου για το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αττικής και της Θεσσαλονίκης ξεπατώνει όλα τα άλση στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη με τη μετατροπή τους σε Μητροπολιτικά Πάρκα, στα οποία επιτρέπονται όλες οι χρήσεις που αντιστρατεύονται το δασικό τους χαρακτήρα. Επιτρέπει, εκτός των άλλων, την αλλαγή χρήσης τμήματος του Αλσους της Ν. Φιλαδέλφειας για την κατασκευή του γηπέδου της ΑΕΚ.

Στις 3 Απρίλη ολοκληρώθηκε η περιβόητη διαβούλευση αυτού του νομοσχεδίου και αναμένεται η δικομματική κυβέρνηση  να το εισάγει στη Βουλή για ψήφιση. Αυτό το νομοσχέδιο είναι γεμάτο από αντιδασικές διατάξεις εξίσου σημαντικές μ’ αυτές που αφορούν το γήπεδο της ΑΕΚ και πρέπει να το αντιπαλέψουμε, για να μην περάσει καμία απ’ αυτές.

ΥΓ: Επειδή δεν ξεκινήσαμε αυτή την έρευνα ορμώμενοι από κάποια οπαδική προτίμηση, αναφέρουμε ότι στο νομοσχέδιο για τα υδατορέματα μπήκαν και διατάξεις  ευνοϊκές για το γήπεδο του Αλαφούζου στη Λ. Αλεξάνδρας, που εκτός των άλλων θα επιβαρύνουν το ήδη βεβαρημένο περιβάλλον.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ανεμογεννήτριες: Μικρό όφελος - μεγάλη καταστροφή λένε τώρα οι επιστήμονες.

Σχόλιο