Αποστόλου-Δούρου-Τσιάλτας υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας: Δημαγωγούν και προκαλούν

Την περασμένη Δευτέρα, στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, παρουσία του υπουργού Β. Αποστόλου, η περιφερειάρχης Αττικής Ρ. Δούρου και ο πρόεδρος του ΕΦΕΤ Ι. Τσιάλτας υπέγραψαν Πρωτόκολλο Συνεργασίας, με αντικείμενο την οργάνωση των ελέγχων από τις υπηρεσίες τους, όπως ισχυρίστηκαν. Ηταν μια προπαγανδιστική φιέστα, που μάλλον την είχε ανάγκη ο Αποστόλου, ενόψει ανασχηματισμού.

Το πρώτο που πρέπει να επισημάνουμε είναι ότι το Πρωτόκολλο Συνεργασίας δεν προσφέρει τίποτα παραπάνω από την ισχύουσα νομοθεσία για τη διεξαγωγή των ελέγχων στα τρόφιμα, που αποσκοπούν στη διασφάλιση της καταλληλότητας των τροφίμων και στην προστασία της δημόσιας υγείας. Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, εθνική και κοινοτική, οι Κεντρικές Υπηρεσίες του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και του ΕΦΕΤ και οι αρμόδιες διευθύνσεις Γεωργίας των περιφερειών οφείλουν να συνεργάζονται στις διαδικασίες ελέγχου των τροφίμων, με το υπουργείο και τον ΕΦΕΤ να είναι οι αρμόδιοι Κεντρικοί Φορείς Ελέγχου. Ας μην μας δουλεύουν, λοιπόν, οι Αποστόλου, Τσιάλτας και Δούρου, ισχυριζόμενοι ότι με το πρωτόκολλο συνεργασίας θα οργανώσουν τους ελέγχους στα τρόφιμα.

Οι έλεγχοι στα αγροτικά προϊόντα και στα τρόφιμα πρέπει να διεξάγονται για να αποφεύγονται η νοθεία και η παραγωγή ακατάλληλων τροφίμων. Και τώρα και παλιά, οι έλεγχοι από τις αρμόδιες υπηρεσίες ήταν πάντοτε από ανύπαρκτοι μέχρι πλημμελείς. Αυτό συνέβαινε και εξακολουθεί να συμβαίνει γιατί πρώτιστο μέλημα δεν είναι η παραγωγή κατάλληλων και υγιεινών τροφίμων, αλλά η εξασφάλιση από το κεφάλαιο ανώτατων κερδών.

Μέχρι το 1994, που ψηφίστηκαν οι νόμοι για την περιβόητη αποκέντρωση, οι ελεγκτικοί μηχανισμοί ήταν στο πρώην υπουργείο Γεωργίας (νυν Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων). Στη συνέχεια, όλες οι περιφερειακές διευθύνσεις πέρασαν στο υπουργείο Εσωτερικών, με αποτέλεσμα αυτές να έχουν αυτονομηθεί από τις κεντρικές υπηρεσίες του υπουργείου Γεωργίας, γεγονός που επέδρασε αρνητικά και στη διεξαγωγή των ελέγχων.

Αυτό δεν ήταν το μοναδικό πρόβλημα που δημιουργούσε σοβαρά εμπόδια στο ελεγκτικό έργο των δημόσιων υπηρεσιών. Αλλο σημαντικό πρόβλημα ήταν το λειψό προσωπικό με το οποίο ήταν στελεχωμένες οι δημόσιες υπηρεσίες. Επίσης, το ότι διαχρονικά οι πολιτικές ηγεσίες του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης νομοθετούσαν προς όφελος των καπιταλιστικών επιχειρήσεων του διατροφικού τομέα και δεν επέτρεπαν στους ελεγκτικούς μηχανισμούς να κάνουν ελέγχους.

Αλλο σημαντικό πρόβλημα είναι ότι συγκεκριμένες χώρες της ΕΕ λειτουργούν ως «πλυντήριο» εισαγόμενων από τρίτες χώρες προϊόντων. Ολα τα προϊόντα που εισάγονται από μια χώρα της ΕΕ, ελέγχονται στη χώρα εισαγωγής και στη συνέχεια κυκλοφορούν ελεύθερα στις άλλες χώρες, στις οποίες απαγορεύονται οι έλεγχοι. Για παράδειγμα, στη χώρα μας εισάγονται παγοκολόνες κρασιού από τρίτες χώρες και στη συνέχεια πωλούνται ως ελληνικό κρασί, ακόμα και ΠΟΠ! Εισάγεται στην ευρωπαϊκή αγορά (και στην Ελλάδα) ελαιόλαδο από την Τουρκία, το Μαρόκο, την Τυνησία και στη συνέχεια διακινείται ως ελληνικό!

Το Μάρτη του 2015, είχαμε προειδοποιήσει τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης Β. Αποστόλου να μην εγκωμιάζει τον πρόεδρο του ΕΦΕΤ Ι. Τσιάλτα (πρώην δημαρίτης, τοποθετήθηκε στον ΕΦΕΤ επί συγκυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου-Κουβέλη, παρέμεινε και μετά την αποχώρηση της ΔΗΜΑΡ και στη συνέχεια μεταπήδησε στον ΣΥΡΙΖΑ, διατηρώντας το πόστο του), γιατί θα ξεσπάσει το σκάνδαλο για το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα. Ξέσπασε τελικά το Φθινόπωρο του 2015. Με την έρευνα που κάναμε βρήκαμε ότι από το 2009 (κυβέρνηση Κ. Καραμανλή) όλες οι γαλακτοβιομηχανίες, μικρές και μεγάλες, καθώς και τυροκομικές επιχειρήσεις, χρησιμοποιούν εβαπορέ γάλα με το οποίο παρασκευάζουν νωπό γάλα, φέτα, γιαούρτι και όλα γενικά τα γαλακτοκομικά προϊόντα.

Ο πρόεδρος του ΕΦΕΤ Ι. Τσιάλτας, ο μακροβιότερος μέχρι στιγμής πρόεδρος, εφαρμόζει την πολιτική των υπουργών Αγροτικής Ανάπτυξης να μην επιτρέπουν ελέγχους στις γαλακτοβιομηχανίες, να μη βάζουν πρόστιμα και να τις αφήνουν να λειτουργούν, μολονότι χρησιμοποιούν μαζικά εβαπορέ γάλα, ενώ απαγορεύεται από τον Κώδικα Τροφίμων και Ποτών (ΚΤΠ). Μάλιστα, στελέχη του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης που ασχολήθηκαν με τις περιβόητες εργαλειοθήκες του ΟΟΣΑ, μας αποκάλυψαν ότι οι πολιτικές ηγεσίες χαρακτηρίζουν αναχρονιστικό τον ΚΤΠ και σιωπηλά επιτρέπουν στις γαλακτοβιομηχανίες να χρησιμοποιούν εβαπορέ γάλα.

Ετσι, ο Β. Αποστόλου και όσοι συγχρωτίζονται μαζί του άνοιξαν το δρόμο για να παρασκευάζεται γιαούρτι «ελληνικού τύπου» στην Τσεχία, για να παρασκευάζει ο Φιλίππου γιαούρτι στο Λουξεμβούργο, για να παρασκευάζεται «φέτα» σε χώρες της Αφρικής , στον Καναδά και όπου αλλού καπιταλιστικές επιχειρήσεις γαλακτοκομικών προϊόντων αποφασίσουν να παράγουν «γιαούρτι ελληνικού τύπου» και «φέτα».

Δεν οργιάζει η ελληνοποίηση αρνιών τις παραμονές του Πάσχα; Ποιος παροπλίζει τους ελεγκτικούς μηχανισμούς και δεν μπορούν να εξαλείψουν το φαινόμενο αυτό, που πλήττει καίρια την ελληνική κτηνοτροφία και τους φτωχούς κτηνοτρόφους, αποφέροντας τεράστια κέρδη στους μεγαλοεισαγωγείς ζώων;

Δεν είναι οι κυβερνήσεις (όλες, διαχρονικά, μέχρι τη σημερινή) που υπονομεύουν τους ελεγκτικούς μηχανισμούς με τη συρρίκνωσή τους ή τους παροπλίζουν και δεν τους επιτρέπουν να κάνουν ουσιαστικούς ελέγχους, όπως συμβαίνει καλή ώρα με το εβαπορέ γάλα; Μερικοί υψηλά ιστάμενοι έχουν φτάσει στο σημείο να μας λένε: «βρε, γιατί φωνάζετε, και αυτό το γάλα που παρασκευάζεται και με τη χρήση εβαπορέ γάλακτος, γάλα δεν είναι;»!

Στα τελωνεία καταγράφονται με το σύστημα ΙSΙS όλα τα εισαγόμενα από τρίτες χώρες προϊόντα. Ετσι, γνωρίζουν και τα προϊόντα κτηνιατρικού και φυτικού ενδιαφέροντος. Στο σύστημα αυτό δεν έχουν πρόσβαση οι υπηρεσίες του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης,  οι διευθύνσεις Γεωργίας των περιφερειών, οι Συνοριακοί Σταθμοί Κτηνιατρικού Ελέγχου, με αποτέλεσμα να μην έχουν συνολική εικόνα για τις ποσότητες των προϊόντων κτηνιατρικού και φυτικού ενδιαφέροντος που εισάγονται από τρίτες χώρες. Το πρόβλημα που δημιουργείται δεν είναι μόνο πρόβλημα νοθείας, που πλήττει το δημόσιο με τη διαφυγή φόρων και τους εργαζόμενους που αγοράζουν τα προϊόντα αυτά σε ψηλότερες τιμές.

Στο πλαίσιο του νέου οργανογράμματος μεθοδεύεται η παραπέρα συρρίκνωση των υπηρεσιών του ΕΦΕΤ. Σήμερα ο ΕΦΕΤ έχει εννιά περιφερειακές διευθύνσεις, σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηράκλειο, Λάρισα, Ιωάννινα, Κομοτηνή, Τρίπολη και Μυτιλήνη, και προσωπικό συνολικά 259 άτομα, από τα οποία μόνιμο προσωπικό 188. Μ’ αυτό το λειψό προσωπικό και με την ασκούμενη από τον πρόεδρο του ΕΦΕΤ πολιτική αφυδάτωσης του ελεγκτικού έργου δε γίνεται ουσιαστικός έλεγχος στην διακίνηση των τροφίμων. Σύμφωνα με πληροφορίες μας, μεθοδεύεται η κατάργηση των επτά από τις εννιά περιφερειακές διευθύνσεις του ΕΦΕΤ και η διατήρηση μόνο των περιφερειακών διευθύνσεων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Αυτό σημαίνει ότι ο ΕΦΕΤ θα παροπλιστεί τελείως.

Να γιατί το Πρωτόκολλο Συνεργασίας ΕΦΕΤ και περιφέρειας Αττικής αποτελεί έναν φερετζέ, πίσω από τον οποίο επιχειρείται να κρυφτεί το πραγματικό πρόβλημα. Οτι δηλαδή οι ελεγκτικοί μηχανισμοί στην Ελλάδα είναι παροπλισμένοι και οι καπιταλιστικές επιχειρήσεις που ασχολούνται με την παραγωγή τροφίμων έχουν ξεσαλώσει. Η τυπική ύπαρξη αυτών των υποστελεχωμένων, απαξιωμένων και παροπλισμένων ελεγκτικών μηχανισμών είναι σαν το αποσμητικό που καλείται να καλύψει τη μπόχα ενός ανοιχτού βόθρου. Το διατροφικό σκάνδαλο είναι διαρκές στη χώρα μας και σε όλη την ΕΕ για λόγους που έχουν να κάνουν με το κυνήγι του μέγιστου κέρδους. Η εφημερίδα μας έχει πρωταγωνιστήσει στην αποκάλυψη σκανδάλων και στη διερεύνηση άλλων. Σχεδόν πάντοτε είχε «απέναντι» τους επικεφαλής των ελεγκτικών μηχανισμών. Και ο κ. Τσιάλτας ήταν ένας απ' αυτούς (θυμίζουμε το σκάνδαλο με το αλογίσιο κρέας).

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ανεμογεννήτριες: Μικρό όφελος - μεγάλη καταστροφή λένε τώρα οι επιστήμονες.

Σχόλιο