Διαφάνεια των εκλογών γενικά καθώς δεν υπάρχει επίσημη διαδικασία επαλήθευσης των εκλογικών αποτελεσμάτων

 

                                                                                 ΑΙΤΗΣΗ
ΑΠΟ                                                             ΠΡΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟ ΔΗΜΟ
Επώνυμο:
Όνομα:
Πατρώνυμο:
Οδός:
Αριθμός:
Πόλη/Περιοχή:
ΤΚ:
Νομός:
Τηλέφωνο:
Ηλ. Ταχ.:


Θέμα: Ανάρτηση σε κοινή θέα και στην επίσημη ιστοσελίδα του Δήμου αντίγραφα των Πρακτικών τωνεφορευτικών επιτροπών (με αριθμό 2) από τα εκλογικά τμήματα δικαιοδοσίας του Δήμου σας.


Αιτούμαι, όπως γίνει ανάρτηση των Πρακτικών των εφορευτικών επιτροπών (με αριθμό 2) ΟΛΩΝ των εκλογικών τμημάτων του δήμου σας, τα οποία αποστέλλονται κατά το άρθρο 93 §2 του ΠΔ.26/2012 από τον Πρόεδρο της Εφορευτικής Επιτροπής στον αρμόδιο Δήμαρχο, στην επίσημη ιστοσελίδα σας καθώς και σε κοινή θέα (έξω από το Δημαρχείο) την επομένη ημέρα των βουλευτικών εκλογών 2023.


Για κάθε περίπτωση κατανόησης αντίγραφα των Πρακτικών των εφορευτικών επιτροπών (με αριθμό 2), να αναρτηθούν σε κοινή θέα στο Δημαρχείο σας και τα ίδια σκαναρισμένα αντίγραφα να σαρωθούν και να αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του Δήμου σας είναι το ζητούμενο ΑΙΤΗΜΑ.


Επίσης έχει γνωστοποιηθεί η δράση του αιτήματος στο Υπουργείο Εσωτερικών υπόψιν της υπηρεσιακής υπουργού Εσωτερικών κυρίας Καλλιόπης Σπανού, καθώς και στους παρακάτω:
1) Μαρία Γεωργίου Προέδρου του Αρείου Πάγου
2) Ισίδωρο Ντογιάκο εισαγγελέα Αρείου Πάγου
3) Ευαγγελία Νίκα πρόεδρο ΣτΕ
4) Ιωάννη Σαρμά πρόεδρο Ελεγκτικού Συνεδρίου
5) Την ένωση Δικαστών και εισαγγελέων Ελλάδος


Το δικαίωμα πρόσβασης στα έγγραφα κατοχυρώνεται στο άρθρο 10 παρ. 3 του Συντάγματος, αποτελεί δε συνέχεια και συνέπεια του γενικότερου δικαιώματος στην πληροφόρηση, που προβλέπεται στο άρθρο 5 ΑΣυντ. Πέραν της ρητής κατοχύρωσής του στο συνταγματικό κείμενο, έρεισμα βρίσκει και στα άρθρα 1, 2 παρ.1, 5 παρ. 1, 10 παρ. 1 και 20 Συντ., συνδεόμενο έτσι, πρωτίστως, με τη γενική αρχή του διοικητικού δικαίου της φανερής δράσης της διοίκησης, η οποία, αποτελεί έναν από τους όρους πραγμάτωσης, στο πλαίσιο του διοικητικού μηχανισμού, της αρχής της λαϊκής κυριαρχίας. Παράλληλα, η αρχή του σεβασμού της αξίας του ανθρώπου και το δικαίωμα ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας απαιτούν ο καθένας να λαμβάνει γνώση των εγγράφων που τον αφορούν προσωπικά, ενώ η αποτελεσματική άσκηση των λεγόμενων
διαδικαστικών δικαιωμάτων (δικαίωμα αναφοράς, δικαίωμα προηγούμενης ακρόασης και δικαίωμα δικαστικής προστασίας) προϋποθέτουν την επαρκή πληροφόρηση του ενδιαφερομένου.


Σε επίπεδο νομοθεσίας το άρθρο 5 του ΚΔΔ/σίας, που κατά την ορθότερη άποψη κατήργησε την προϊσχύσασα, γενικότερη, διάταξη του άρθρου 16 του Ν. 1599/1986, προβλέπει τη δυνατότητα κάθε ενδιαφερομένου να λαμβάνει γνώση των διοικητικών (άρθρ. 5 παρ. 1) και των ιδιωτικών (άρθρ. 5 παρ. 2) 2 εγγράφων με τις ειδικότερες προϋποθέσεις που τάσσονται σε κάθε περίπτωση. [Κατά την κρατούσα γνώμη,το άρθρο 16 εξακολουθεί να εφαρμόζεται όσον αφορά την πρόσβαση στα έγγραφα των νπιδ του δημόσιου
τομέα.]
Στο ενωσιακό δίκαιο, το δικαίωμα πρόσβασης στον φακέλου της υπόθεσης του ενδιαφερομένου κατοχυρώνεται στο άρθρο 41 παρ. 2 περ. β ́ του Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων, αποτελώντας έκφανση του δικαιώματος χρηστής διοίκησης, ενώ στο άρθρο 42 του Χάρτη κατοχυρώνεται το γενικότερο
δικαίωμα «κάθε πολίτη της Ένωσης και κάθε φυσικού ή νομικού προσώπου το οποίο κατοικεί ή έχει την καταστατική έδρα του σε ένα κράτος μέλος να έχει πρόσβαση σε έγγραφα των θεσμικών και λοιπών οργάνων και οργανισμών της Ένωσης, ανεξαρτήτως υποθέματος». Αξίζει να αναφερθεί η ιδιαίτερη σημασία που αποδίδει η ενωσιακή έννομη τάξη στην αρχή της διαφάνειας ως αντιστάθμισμα του ελλείμματος δημοκρατικής νομιμοποίησης και, λόγω αυτού, στο ίδιο το δικαίωμα πρόσβασης στα έγγραφα, το οποίο κατοχυρώνεται, με διάφορες διατυπώσεις σε αρκετές διατάξεις του πρωτογενούς ενωσιακού δικαίου (Βλ. και κανονισμό 1049/2001).
Ο λόγος της αίτησης έχει να κάνει με την διαφάνεια των εκλογών γενικά καθώς δεν υπάρχει επίσημη διαδικασία επαλήθευσης των εκλογικών αποτελεσμάτων και αναγωγικά τίθεται σοβαρό θεσμικό ζήτημα υψίστου σημασίας και σύμφωνα με το Σύνταγμα και ειδικά άρθρα 1, 51, 52 και 120.
Ειδικά το άρθρο 52 αναφέρει:
Η ελεύθερη και ανόθευτη εκδήλωση της λαϊκής θέλησης, ως έκφρασης της λαϊκής κυριαρχίας, τελεί υπό την εγγύηση όλων των λειτουργών της Πολιτείας, που έχουν υποχρέωση να τη διασφαλίζουν σε κάθε περίπτωση. Νόμος ορίζει τις ποινικές κυρώσεις κατά των παραβατών της διάταξης αυτής.
Το άρθρο 52 δημιουργεί θετική υποχρέωση: Οι «λειτουργοί της Πολιτείας», ΟΛΑ τα κρατικά όργανα, οφείλετε όχι μόνο να απέχετε τα ίδια από ενέργειες εκβιαστικές ή καλπονοθευτικές, αλλά και να αντιμετωπίζετε έγκαιρα και αποτελεσματικά τέτοιες ενέργειες προερχόμενες από τρίτους.
Η αρχή του άρθρου 52 Συντ. αποσκοπεί στην «κατοχύρωση τόσο της ελεύθερης διαμόρφωσης της πολιτικής βουλήσεως του εκλογικού σώματος, όσο και της ελεύθερης εκδήλωσής της κατά τις εκλογές», και άρα εφαρμόζεται όχι μόνο στην ψηφοφορία και την εξαγωγή του αποτελέσματος αλλά και στην προεκλογική περίοδο, όπως αυτή που διανύουμε αυτή τη στιγμή.

Επιφυλασσόμενος/η παντός νομίμου δικαιώματός μου, συμπεριλαμβανομένου μήνυσης ή/και αγωγής κατά οιουδήποτε δεν τα εφαρμόσει τα ανωτέρω, προς υπεράσπιση των δικαιωμάτων μου, παρακαλώ για τις δικές σας ενέργειες, καθώς και την ενημέρωσή μου επί αυτών.

                                                                        Ημερομηνία: ...../...../2023
                                                                                    Ο αιτών

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ανυπολόγιστη η καταστροφή στην Βόρεια Εύβοια

Μπορεί τα έργα να μην ολοκληρώνονται στον προβλεπόμενο χρόνο, όμως υπηρεσίες και ανάδοχοι ενεργούν αστραπιαία όταν πρόκειται να δοθούν στους δεύτερους παρατάσεις.