Σινεφίλμ Χαλκίδας



Η ιστορία του Μαρσέλ Μαρξ, ενός μποέμ τύπου που κάποτε φιλοδοξούσε να γίνει συγγραφέας στο Παρίσι, και του Ίντρισα, ενός ανήλικου μετανάστη από την Αφρική, θα μπορούσε να εκτυλίσσεται στο λιμάνι του Πειραιά ή σε κάποιο άλλο της χώρας. Παρόλα αυτά ο Άκι Καουρισμάκι επέλεξε το λιμάνι της Χάβρης για να μας παρουσιάσει μία κοινωνία που ενώ οι πολίτες της πασχίζουν να τα βγάλουν πέρα με τη δύσκολη καθημερινότητα, μία άκρατη αισιοδοξία και καλοσύνη πηγάζει παράλληλα από μέσα τους. Το λιμάνι της Χάβρης είναι ένα γλυκόπικρο ενήλικο παραμύθι που μπορεί να συμβαίνει στην πραγματικότητα σε κάθε λιμάνι της σημερινής Ευρώπης.




​​

LE HAVRE (2011)


Σκηνοθεσία Aki Kaurismäki
Σενάριο | Aki Kaurismäki
Φωτογραφία | Timo Salminen
Cast | André Wilms, Kati Outinen, Jean-Pierre Darroussin, Blondin Miguel, Elina Salo
Χώρα | Finland/ France/ Germany
Κατηγορία | Κωμωδία, Δράμα
Διάρκεια | 1h 33min


ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ . . .

Ο Μαρσέλ Μαρξ, ένας μεσήλικας πρώην συγγραφέας, ο οποίος έχει αυτοεξοριστεί στη Χάβρη, το δεύτερο πιο πολυσύχναστο λιμάνι της Γαλλίας, μοιράζει την καθημερινότητά του ανάμεσα στο ταπεινό επάγγελμα του λούστρου, που πλέον εξασκεί, τις επισκέψεις στο αγαπημένο του μπαρ και την φροντίδα της βαριά άρρωστης συζύγου του, Αρλετί. Ένα παιχνίδι της μοίρας, όμως, θα τον φέρει πρόσωπο με πρόσωπο με έναν ανήλικο Αφρικανό λαθρομετανάστη. Τώρα, ο ταλαιπωρημένος Μαρσέλ, καλείται να αναζητήσει και τα τελευταία αποθέματα ανθρωπιάς που του έχουν απομείνει για να τον φροντίσει όσο καλύτερα μπορεί. Που θα τον οδηγήσει άραγε αυτή η αναζήτηση;

Η μελαγχολία του λιμανιού της βόρειας Γαλλίας, ταιριάζει γάντι στο μουντό χιούμορ και την τσαλακωμένη ανθρωπιά του ξεκούρδιστα μελωδικού σινεμά του, Άκι Καουρισμάκι. Το ιδιότυπο χιούμορ του, οι θλιμμένοι, αλλά θετικοί ήρωες του, μπορεί αυτή τη φορά να μιλούν Γαλλικά αλλά η καρδιά τους παραμένει πιστή στη πατρική γλώσσα του auteur πατέρα τους.

Οπως σχεδόν όλες οι ιστορίες που αφηγείται ο Καουρισμάκι έτσι και αυτή εδώ είναι ραμμένη από το ίδιο ύφασμα, ένα πάτσγουορκ από εργατική θλίψη, μελαγχολικό χιούμορ, δύσπιστη αισιοδοξία. Με μια φωτογραφία που θα μπορούσες να την αναγνωρίσεις ακόμη κι αν έβλεπες μόνο μια γωνιά ενός κάδρου του, και μια αφήγηση που ακολουθεί τον ιδιότυπο ρυθμό μιας κομεντί που ειδικεύεται στο να κρατά το χαμόγελο μισοσχηματισμένο στο πρόσωπο και την σκιά μιας τραγωδίας πάντα σε δεύτερο πλάνο.

Όπως σε κάθε φιλμ του Καουρισμάκι, η συναισθηματική του ευθύτητα, ο τρυφερός ρομαντισμός του πάει χέρι χέρι με μια σαρδόνια ειρωνεία, με την αίσθηση πως ακόμη κι αν όλα όσα περιγράφει η ιστορία θα μπορούσαν να συμβούν στ΄ αλήθεια, στο λιμάνι της Χάβρης όπως αυτός το έχει πλάσει, μοιάζουν να φωτίζονται από ένα σουρεαλιστικό, αλλόκοτο φως.

Η αποτελεσματικότητα της ιστορίας του δεν μειώνεται όμως από αυτή την αίσθηση του τεχνητού πάνω στην οποία κατορθώνει να ισορροπεί για μια ακόμη φορά με επιτυχία το σινεμά του Φιλανδού σκηνοθέτη, ούτε και η κοινωνική του ματιά αμβλύνεται από το χιούμορ ή την μετριοπάθεια που διαπνέει τον τρόπο του.

ΠΗΓΕΣ/ imdb.comflix.gr



Αυτή την Πέμπτη 16/11 στις 21.30
Σας περιμένουμε στο Εργατικό Κέντρο Χαλκίδας.

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ.
Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΑΣ, ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΜΑΣ ΚΙΝΗΤΡΟ.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ανεμογεννήτριες: Μικρό όφελος - μεγάλη καταστροφή λένε τώρα οι επιστήμονες.

Σχόλιο