Ο αναρχισμός ως αντεπαναστατική θεωρία και πράξη (3)
Για να ενισχύσουν αυτή την άποψη, αυτοί οι αντεπαναστάτες θεωρητικοί διακηρύσσουν ότι το κόμμα της εργατικής τάξης είναι αντεπαναστατικό, αντιδραστικό κόμμα. Και για να το αποδείξουν, μας δίνουν ως παράδειγμα το Κομμουνιστικό Κόμμα της Σοβιετικής Ένωσης και τον ρόλο του στην αντεπαναστατική ανατροπή στην Σοβιετική Ένωση.
Αλλά εδώ μπερδεύουν τα πιο
στοιχειώδη πράγματα.
Είναι γεγονός ότι η Ρώσικη επανάσταση εκφυλίστηκε. Αλλά ο εκφυλισμός δεν οργανώθηκε και δεν καθοδηγήθηκε από το επαναστατικό κόμμα της εργατικής τάξης, αλλά από ένα
αντεπαναστατικό κόμμα. Είναι
γνωστό ότι η οικονομική βάση
καθορίζει το εποικοδόμημα. Αυτή είναι γενική γραμμή της κοινωνικής εξέλιξης. Αλλά στις συνθήκες του σοσιαλισμού το εποικοδόμημα παίζει αποφασι στικό ρόλο στην δημιουργία
των νέων
σοσιαλιστικών σχέσεων παραγωγής, όπως επίσης και στην εξέλιξη τους και στην παραπέρα βελτίωσή τους. Εάν το εποικοδόμημα εκφυλιστεί και πρώτα-πρώτα εάν εκφυλιστεί το κόμμα, που είναι η καθοδηγητική και ηγετική δύναμη στις συνθήκες του σοσιαλισμού, σαν συνέπεια αρχίζει και ο εκφυλισμός του κοινωνικο-οικονομικού συστήματος . Αυτό συνέβη σε εκείνες τις χώρες που οι ρεβιζιονιστές σφετερίστηκαν την ηγεσία του κόμματος που
οδήγησε στις
ήδη
γνωστές συνέπειες.
Είναι πολύ σημαντικό ότι στην πάλη
τους
ενάντια στην άποψη της δημιουργίας του επαναστατικού κόμματος και ενάντια στην ύπαρξη κομμάτων της εργατικής τάξης, οι αναρχικοί επιτίθενται με μανία στον Ι.Β. Στάλιν.
Διακηρύσσουν ότι η «θεωρητική και πρακτική αποκήρυξη του Σταλινισμού σε όλες τις μορφές του πρέπει να είναι το σημείο εκκίνησης όλων των μελλοντικών επαναστατικών οργανώσεων». Δεν είναι τυχαίο ότι οι αναρχικοί βρίσκονται
στο ίδιο στρατόπεδο με όλους τους αντιδραστικούς και αντεπαναστάτες, από τους σοσιαλδημοκράτες και τους Τροτσκιστές και μέχρι τους
ρεβιζιονιστές. Δεν είναι τυχαίο ότι όλοι οι εχθροί της
εργατικής τάξης και του σοσιαλισμού, οι καπιταλίστες, οι δεξιοί σοσιαλιστές, οι ρε -
βιζιονιστές, κλπ.,
- ενώθηκαν κάτω από την ίδια σημαία – την σημαία του αντι- Σταλινισμού, επειδή ο Στάλιν υπεράσπισε με συνέπεια τον ηγετικό ρόλο του προλεταριακού κόμματος και την αναγκαιότητα της δικτατορίας του προλεταριάτου στην σοσιαλιστική οικοδόμηση, επειδή πάλεψε με συνέπεια μαζί με τον Λένιν και μετά τον Λένιν, ενάντια στα σοσιαλδημοκρατικά, αναρχικά, Τροτσκιστικά, ρεβιζιονιστικά και κοσμοπολίτικα ρεύματα και ενάντια στις απόψεις τους για το αυθόρμητο και τον φιλελευθερισμό, ενάντια στις αντεπαναστατικές και διαλυτικές απόψεις
τους.
Στο άλλο πολύ σημαντικό ζήτημα, εκείνο του κράτους, οι αναρχικοί υποστηρίζουν απόψεις διαμετρικά αντίθετες από τον Μαρξισμό – Λενινισμό. Οι αναρχικοί είναι ενάντια σε κάθε κράτος. Το διακηρύσσουν σαν μεγάλο κακό. «Η κρατική οργάνωση σήμερα είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο στην εξέλιξη της ανθρωπότητας προς μια καλύτερη κοινωνία και, άρα, κάθε τι που υπηρετεί ή διασφαλίζει την κρατική εξουσία (αστυνομία, στρατός, διπλωματία, γραφειοκρατικός
μηχανισμός) είναι βλαβερό και επιζήμιο και πρέπει να ανατραπεί»
(Roger Bousinos, στο ίδιο).
Ο Λένιν, ασχολούμενος με την Μαρξιστική και την αναρχική άποψη του ζητήματος του κράτους, τονίζει τρεις θεμελιώδεις διαφορές
μεταξύ τους. Πρώτο, ενώ οι Μαρξιστές υποστηρίζουν ότι το κράτος θα σβήσει μετά την εξάλειψη των τάξεων με την σοσιαλιστική επανάσταση, οι αναρχικοί είναι υποστηρίζουν την πλήρη και
άμεση κατάργηση του
κράτους. Δεύτερο, ενώ οι Μαρξιστές υποστηρίζουν το τσάκισμα της παλιάς κρατικής μηχανής και την εγκαθίδρυση της δικτατορίας του προλεταριάτου, οι αναρχικοί
απορρίπτουν την αναγκαιότητα να χρησιμοποιήσει το προλεταριάτο κρατική εξουσία και απορρίπτουν την διχτατορία του προλεταριάτου. Τρίτο, ενώ οι Μαρξιστές θέλουν να προετοιμαστεί το προλε- ταριάτο εκμεταλλευόμενο το σημερινό κράτος, οι αναρχικοί το απορρίπτουν αυτό. (Β.Ι. Λένιν, Έργα, τομ. 25, σελ. 575, Αλβ. Εκδ.).
(Συνεχίζεται)
Σχόλια