Ανακοίνωση του σταφυλοπαραγωγού Βαγγέλη Δαρδάνη


Στις 5 Μαρτίου, έδωσα στη δημοσιότητα έγγραφη διαμαρτυρία μου προς την προϊσταμένη της Διεύθυνσης Γεωτεχνικών Ελέγχων και Επιθεωρήσεων Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, στην οποία εξέθετα την τραγική κατάσταση στην οποία έχω περιέλθει εξαιτίας της άρνησης του εμπόρου και εξαγωγέα Γ. Φραγκίστα - στον οποίο τον Αύγουστο του 2018 είχα παραδώσει 45 τόνους επιτραπέζια σταφύλια άριστης ποιότητας (εξάγονταιστη Μεγάλη Βρετανία και τη Γερμανία  - να μου εξοφλήσει το τιμολόγιο συνολικής αξίας 24.300 ευρώ (από τα οποία είχα πάρει μόνο 1.000 ευρώ).

Στη διαμαρτυρία μου αυτή κατέληγα: «Επειδή δεν έχω την οικονομική δυνατότητα να κάνω αγωγή κατά του Γ. Φραγκίστα και επειδή αυτή η διαδικασία είναι πολύ χρονοβόρα, έχω αποφασίσει να βάλω σε δοκιμασία την ίδια μου τη ζωή καταφεύγοντας σε απεργία πείνας».

Το βράδυ της 21ης Μαρτίου, ο Γ. Φραγκίστας επικοινώνησε μαζί μου και μου πρότεινε να μου δώσει σταδιακά τα οφειλόμενα. Συγκεκριμένα, μου πρότεινε να καταβάλει στον προσωπικό μου λογαριασμό 500 ευρώ την επομένη, 4.500 ευρώ την Τρίτη 26 Μαρτίου, στις 15 Απριλίου όσα θα έχω ανάγκη για την καλλιέργεια και τα υπόλοιπα τον Ιούνιο. Του ζήτησα να μου καταβάλει άμεσα 10.000 ευρώ.

Τελικά, ο Γ.Φραγκίστας κατέθεσε στο λογαριασμό μου 500 ευρώ την Παρασκευή 22 Μαρτίου και 4.500 ευρώ την Τρίτη 26 Μαρτίου, ενώ οι άμεσες ανάγκες μου - όχι οι προσωπικές ανάγκες μου, αλλά για να μπορέσω να καλλιεργήσω και φέτος - ανέρχονται σε 10.000 ευρώ.

Μετά απ’ αυτά, αποφάσισα να αναστείλω προσωρινά την απεργία πείνας, περιμένοντας από τον Γ. Φραγκίστα να ανταποκριθεί στη δέσμευσή του να μου καταβάλει στις στις 15 Απριλίου τις 10.000 ευρώ που χρειάζομαι για ν’ αντιμετωπίσω τα καλλιεργητικά έξοδα και τον Ιούνιο το υπόλοιπο των οφειλόμενων. Αν δεν μου καταβάλλει το ποσό στις 15 Απριλίου, θα κατέβω άμεσα σε απεργία πείνας, βάζοντας σε δοκιμασία την ίδια μου την ζωή.

Ταυτόχρονα, δημοσιοποιώ όλα τα γεγονότα, προκειμένου να τα γνωρίζουν οι συγχωριανοί μου και όλοι οι αγρότες, καθώς και εκείνοι οι εκπρόσωποι των ΜΜΕ που έδειξαν ενδιαφέρον για την υπόθεσή μου. Θεωρώ ότι πρόκειται για ζήτημα ευρύτερης σημασίας, που αφορά χιλιάδες αγρότες σε όλη τη χώρα και δε θέλω να μείνει τίποτα κρυφό. Αυτό είναι αντίθετο στην ιδεολογία μου και στην προσωπική μου συγκρότηση. Μπορεί να αποφάσισα να πραγματοποιήσω απεργία μόνος μου, αλλά ποτέ δεν ξέχασα ότι προβλήματα σαν τα δικά μου αντιμετωπίζουν χιλιάδες συνάδελφοι αγρότες και στο χωριό μου, και ευρύτερα στην Κορινθία και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας.

Στιμάγκα Κορινθίας, 26 Μαρτίου 2019

Βαγγέλης Δαρδάνης

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ανυπολόγιστη η καταστροφή στην Βόρεια Εύβοια

Ανεμογεννήτριες: Μικρό όφελος - μεγάλη καταστροφή λένε τώρα οι επιστήμονες.